Bedømmelse af truppen mod Almería
Når okay, det lød bare som om, at angriberne skulle straffes for ikke at være kyniske nok, men at det kun var angribernes skyld, da de vadet i chancer. Jeg er da helt enig i, at man skal være kyniske, og det ofte er det afgørende i de betydningsfulde opgør, men man kan bare ikke være 100% træfsikker, men det kan da sagtens gøres bedre end vores BBC, som jeg er helt enig med dig i, at de ikke nødvendigvis er dårlige afsluttere, men sagt på en anden måde, så brænder de for ofte. Mit problem med kritikken angående Benzema har også mere bundet ud i, at jeg ser utrolig mange fodboldkampe i løbet af en sæson, og specielt i den engelske liga, og det er generelt et problem for alverdens angribere, at de brænder for meget ift. store oplagte målschancer, og det ikke kun er Benzema som gør det. Det er ihvertfald sådan kritikken kommer til at se ud mange gange.
Det er altid nemt og give de enkelte skylden for et nederlag, men når det ikke længere er engangseksempler, og der ses et tydeligt mønster, så må man måske overveje om problemet er de enkelte spillere, taktikken eller whatever. Jeg hentyder til, at vi gang på gang står som tabere når det virkelig gælder, hvis du skulle være i tvivl.
Mit svar er holdet, og specielt balancen, men der er du helt enig.
Der hvor jeg tror vi er rigtig uenige er i, at jeg ikke mener mere kvalitet nødvendigvis gavner, hvor jeg har et indtryk af, at du er villig til og erstatte alle spillere med bedre spillere, hvis det er muligt. Hvad sker der, hvis vi henter Suarez, og vi igen står som tabere? For det har jo været Real Madrid's problem i over 10 år. Vi henter verdensklassespillere ind stort set hver sommer, og sælger dem videre, hvis de ikke lige præstere, men så kommer til et andet tophold, og vinder stort set alt hvad der kan vindes.
Hvorfor kan et meget dårligere Dortmund hold være så overlegne imod Real Madrid, selvom de på papiret burde tabe samlet 10-0? Og det er netop her jeg tror problemet for Real Madrid er.
Vi er stadig 11 individuelister, som måske kæmper sammen, men holdet er stadig delt fuldstændig op i et gammeldags forældet system.
Det er blevet meget bedre, men som hold der ligger vi altså i bunden af top 10 over de bedste hold i verden, men vi har dog så meget kvalitet, at det mange gange er udslagsgivende, men på papiret ligger vi nok nærmere i top 3, og det ændre alle angribere altså ikke på, hvis man erstatter dem med Benzema. Og det er der jeg tror vi er fandens uenige :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg synes vi skal ansætte Morten Olsen som træner, så vi kan blive et sammenspillet hold, og aldrig nogensinde skifte spillere ud på de forskellige pladser.:-P Det er saftsprøjteme kontinuitet!
Bale med en pris på 700mio kr. Tsk, ærgerligt han ikk' kostede mere.! Ahaha:D
Iskold...
Hold nu op, jeg driller bare:) Jeg glæææder mig til imorgen aften.
Jeg er her stadig XOXO
Hahaha jeg fatter ikke en skid af dit indlæg, men fordi det er dig, så får du et kæmpe TAK med på vejen :)
Dios skrev: @Vildfaren.
Når okay, det lød bare som om, at angriberne skulle straffes for ikke at være kyniske nok, men at det kun var angribernes skyld, da de vadet i chancer. Jeg er da helt enig i, at man skal være kyniske, og det ofte er det afgørende i de betydningsfulde opgør, men man kan bare ikke være 100% træfsikker, men det kan da sagtens gøres bedre end vores BBC, som jeg er helt enig med dig i, at de ikke nødvendigvis er dårlige afsluttere, men sagt på en anden måde, så brænder de for ofte. Mit problem med kritikken angående Benzema har også mere bundet ud i, at jeg ser utrolig mange fodboldkampe i løbet af en sæson, og specielt i den engelske liga, og det er generelt et problem for alverdens angribere, at de brænder for meget ift. store oplagte målschancer, og det ikke kun er Benzema som gør det. Det er ihvertfald sådan kritikken kommer til at se ud mange gange..
Det er altid nemt og give de enkelte skylden for et nederlag, men når det ikke længere er engangseksempler, og der ses et tydeligt mønster, så må man måske overveje om problemet er de enkelte spillere, taktikken eller whatever. Jeg hentyder til, at vi gang på gang står som tabere når det virkelig gælder, hvis du skulle være i tvivl.
Mit svar er holdet, og specielt balancen, men der er du helt enig.
Der hvor jeg tror vi er rigtig uenige er i, at jeg ikke mener mere kvalitet nødvendigvis gavner, hvor jeg har et indtryk af, at du er villig til og erstatte alle spillere med bedre spillere, hvis det er muligt. Hvad sker der, hvis vi henter Suarez, og vi igen står som tabere? For det har jo været Real Madrid's problem i over 10 år. Vi henter verdensklassespillere ind stort set hver sommer, og sælger dem videre, hvis de ikke lige præstere, men så kommer til et andet tophold, og vinder stort set alt hvad der kan vindes.
Hvorfor kan et meget dårligere Dortmund hold være så overlegne imod Real Madrid, selvom de på papiret burde tabe samlet 10-0? Og det er netop her jeg tror problemet for Real Madrid er.
Vi er stadig 11 individuelister, som måske kæmper sammen, men holdet er stadig delt fuldstændig op i et gammeldags forældet system.
Det er blevet meget bedre, men som hold der ligger vi altså i bunden af top 10 over de bedste hold i verden, men på papiret ligger vi nok nærmere i top 3, og det ændre alle angribere altså ikke på, hvis man erstatter dem med Benzema. Og det er der jeg tror vi er fandens uenige :)
Dios ingen skal straffes og ingen kan bedes om, at være 100% træfsikker. Og jeg er faktisk ikke helt stor fan af den evige udskiftning som hersker i Madrid, men det er nu en gang virkeligheden i Real. Og lad os være ærlige og blive enige om, at han ikke er stærk nok sine afslutninger. Det er han ikke. Og det deler vandene rigtig meget Han gør rigtig mange ting rigtig godt, det har jeg skrevet flere gange tidligere i denne tråd. Det vælger mange bare at overse.
Nu kommer vi til mit helt store problem i forhold til Benzema. Hans mindre gode afslutning lagt sammen med hans evige udfald i kampe, lagt sammen med, at vi intet reelt alternativ har til ham, når han ikke har lyst til spille.
Man kan sagtens sige, at det ikke er hans skyld, men igen så er han vist dømt allergisk over for konkurrence.
Og i de 5 sæsoner han har spillet her, er der kun EN sæson der retfærdiggør, den manglende konkurrence nemlig 11/12.
Hans situation lige nu gør, at han næsten kan lægge en dej i skuffen på Carlos kontor med lille flag i og stadig spille næste kamp.
Jeg tror faktisk jeg ville være mindre kritisk over for ham, hvis vi kunne hive ham ud, når han ikke gider spille. Det kan vi bare ikke.
Apropos Dortmund så har de faktisk oftest en ret høj udnyttelsesprocent også i kampe mod os. Det syntes jeg bare er vigtigt. Jeg er enig i, at vi ligner mere et hold end vi har gjort i mange sæsoner, det kan dog forbedres meget
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Dios skrev: @JimmyBroe.
Hahaha jeg fatter ikke en skid af dit indlæg, men fordi det er dig, så får du et kæmpe TAK med på vejen :)
Ha:D Du er sgu sød. Jeg fejrede blot mine 600 fantastiske kommentarer med et meningsløst og ligegyldigt indlæg. Og nu når to af mine yndlings Madridista's var samlet, så tænkte jeg at jeg ville søsætte det i godt selskab:D
Jeg er her stadig XOXO
Og lad os være ærlige og blive enige om, at han ikke er stærk nok sine afslutninger. Det er han ikke. Og det deler vandene rigtig meget Han gør rigtig mange ting rigtig godt, det har jeg skrevet flere gange tidligere i denne tråd. Det vælger mange bare at overse.
Jeg har aldrig nogensinde påstået, at han var en god nok afslutter, så vi er jo helt enige på det punkt. Det har også altid været en af mine kritikpunkter hos ham, men så kommer vi ind på de andre ting han gør rigtigt, og som du også selv har været inde på. Og på netop det punkt, så anser jeg ham som værende en af de absolut bedste i verden, og i mine øjne i top 3 med Zlatan og Lewandowski.
Jeg ville ønske Benzema var en bedre afslutter, men fik vi en bedre afslutter, så ville jeg ønske vores bedre angriber var ligeså god som Benzema til at gå med i spillet og sætte sine holdkammerater op. Medmindre vi hentede én af de 2 ovennævnte.
Jeg ville hade og have Suarez, Cavani og hvad de nu ellers hedder i truppen, selvom de måske scorer flere mål end Benzema, for jeg synes Benzema er verdensklasse, og hans rolle udfører han stort set til perfektion i mine øjne, hvor kun hans spildprocent kunne gøres bedre.
Så ville vi bare sidde og have samme debat, men hvor jeg bare ville være kritikkeren :)
Nu kommer vi til mit helt store problem i forhold til Benzema. Hans mindre gode afslutning lagt sammen med hans evige udfald i kampe, lagt sammen med, at vi intet reelt alternativ har til ham, når han ikke har lyst til spille.
Man kan sagtens sige, at det ikke er hans skyld, men igen så er han vist dømt allergisk over for konkurrence.
Og i de 5 sæsoner han har spillet her, er der kun EN sæson der retfærdiggør, den manglende konkurrence nemlig 11/12.
Vi er bare total uenige angående hans niveau, og fred være med det, men jeg mener jo du overdramatisere det hele, for hans udfald i kampene er jo ikke værre end Ronaldo, Di María, Modric, Alonso, Marcelo etc.. Han er ikke din favoritspiller, og derfor er du også en større kritikker, og det er jo også derfor folk hagler Illarra ned, for de havde måske forventet noget helt andet, eller sammenlignet med prisen, så forvandler han ikke lort om til guld i alle hans aktioner, som prisen måske antyder.
Det er egentlig meget sjovt, for du gav Di María 5, fordi du ikke kunne forvente mere af ham. For mig siger det, at dine forventninger så er for høje eller lave om hver enkelt spiller? For burde det ikke være præstationen som udelukkende giver karakteren, og ikke hvad man burde forvente, eller sammenlignet med tidligere præstationer?. Hvis Ronaldo scorer 1 mål, men laver 2 assist og generelt spiller en fantastisk god kamp, så ville han jo aldrig få en lavere karakter, fordi han tidligere har scoret 4 mål og lavet 0 assist. Håber du forstår pointen?.
Også synes jeg det er lidt søgt, at Benzema altid skal have lorten, og det egentlig kun er ham som skal have skylden for kommentaren: Han er allergisk overfor konkurrence. Nu var de altså 2 spillere med 2 identiske holdninger, så hold nu op altså.
Higuain ville endda forlade klubben 1 år tidligere end han gjorde, fordi han ikke fik nok spilletid, men han bliver hyldet som helten, fordi man foretrækker ham frem for den anden. Begge blev spillet ned under græstæppet, og blev kørt for hårdt af Mourinho.