Atlético Madrid anklager "usportslige" Real Madrid
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Atlético Madrid er svært utilfredse med Real Madrids opførsel under Champions League-finalen og især tre personer bliver anklaget for usportslig optræden, nemlig præsident Florentino Pérez, samt spillerne Raphaël Varane og Cristiano Ronaldo.
Cristiano Ronaldo anklages for at overdrive sin fejring af straffesparks-scoringen til 4-1 i det allersidste minut, mens Raphaël Varane får på puklen for at sparke bolden ud til Diego Simeone umiddelbart efter fejringen af Cristiano Ronaldos scoring.
Hvad angår Florentino Pérez, så mener man at Real Madrid-præsidenten skulle have holdt bedre på formerne, da Sergio Ramos udlignede langt inde i dommerens tillægstid og især ved Gareth Bales scoring til 2-1, hvor han løb hen til tidligere præsident, José María Aznar for at fejre scoringen.
Vi bringer de fire episoder her og så kan I selv vurdere, om der er noget om snakken:
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- RasmusKring
- Gæst
-
Ronaldo skal selvfølgelig fejre et mål, der med 100 % sikkerhed sikrer holdet et CL-trofæ. Det kan ikke fejres for voldsomt! Ihvertfald ikke så længe, at han ikke håner hverken Atleticos spillere eller bænk.
Varane kunne måske godt have ladet være med at sparke bolden ud til Simeone, men Simeones opførsel gør, at ATletico på ingen måde kan klage over den situation.
og så til Perez. Jeg ved, at manden er upopulær blandt mange fans, og jeg er heller ikke selv ubetinget fan, men det faktum, at han ikke kan styre sin passion i det øjeblik, og hopper rundt på VIP-tribunen, hvor folk sidder som forstenet og knap nok fejrer et mål, det får mig til at elske ham! En præsident i Real Madrid skal have den slags passion, og han er komplet ligeglad med hvad den grå masse på VIP-tribunen synes om ham i det øjeblik. Det er for fedt!
Angående Perez så er det vel naturligt at fejre en sejr med andre Madridistas. Det blev der i hvert fald gjort i Tivoli.
Mht. Ronaldo, så er jeg enig med Kay Murray, så jeg har hapset et uddrag fra hendes artikel:
www.beinsports.tv/news/title/kay-murray-...vn15lkc1h64s3ox5zqqfOK, here goes...
He scored a penalty and the ensuing celebration saw him take his shirt off and flex his muscles, much to the amusement of his teammates—and much to the dismay of many others. It gave you who love to criticise and complain about him the perfect opportunity to do just that.
That’s those of you who’ve never been carried away with the euphoria and emotion of a Champions League final win in your home country—when you’re not 100 percent fit, no less. A final you gave your all to get to, scoring 16 goals on the way to it.
Oh right, that’s pretty much all of you, then. Get back to me when you have done this and let me know how well you did in maintaining your composure.
I’ve seen guys celebrating more emphatically than this after a win on FIFA 14, let alone the biggest final in European club football! How dare Ronaldo celebrate one of football’s biggest prizes like this?!
And whether it was already won or not is not an argument to me, it’s just another excuse to have a pop at him.
Granted, it will not go down in my top 10 favourite goal celebrations of all time, but I am also not going to lose any sleep over it. I hear so much psychological analysis (suddenly all are experts) and upset toward a goal celebration from people who never make even half as much noise about the good he does on and off the pitch, much more regularly, might I add.
And as for the “disrespectful” shouts, I’ve openly praised Atleti and spoken freely of my admiration for all they have achieved this year on their own merits. But playing with the utmost respect for their opponents is hardly their most redeeming quality. That’s football; that’s rivalry.
People, this is Ronaldo, we all know he’s a show-off, a caricature of himself. But it’s many of the critics that have made him just that. Yes, he may have an ego even bigger than his pectoral muscles, but it’s hardly breaking news. Shirt on or off, it was his 17th Champions League goal this season, a record that will take some beating. He scored in yet another Champions League final (and don’t forget he missed a penalty in his last one), and he’s been indispensable all season for his team, as is always the case, every season.
I don’t see half as many complaints about slaps, two-footed tackles and spitting in football as I have about this celebration. I suggest there has been some over-reacting to Ronaldo’s so-called over-reacting.
- Inspektøren
- Gæst
-
RasmusKring skrev: Hold da op, hvor er de dårlige tabere i Atletico.
Ronaldo skal selvfølgelig fejre et mål, der med 100 % sikkerhed sikrer holdet et CL-trofæ. Det kan ikke fejres for voldsomt! Ihvertfald ikke så længe, at han ikke håner hverken Atleticos spillere eller bænk.
Varane kunne måske godt have ladet være med at sparke bolden ud til Simeone, men Simeones opførsel gør, at ATletico på ingen måde kan klage over den situation.
og så til Perez. Jeg ved, at manden er upopulær blandt mange fans, og jeg er heller ikke selv ubetinget fan, men det faktum, at han ikke kan styre sin passion i det øjeblik, og hopper rundt på VIP-tribunen, hvor folk sidder som forstenet og knap nok fejrer et mål, det får mig til at elske ham! En præsident i Real Madrid skal have den slags passion, og han er komplet ligeglad med hvad den grå masse på VIP-tribunen synes om ham i det øjeblik. Det er for fedt!
Ronaldo scorede til 4-1 da der manglede 1 minut af kampen. Trofæet var allerede sikret inden hans strip-show. Derfor kunne han godt lige have skruet bare en lille bitte smule ned, da vi trods alt nærmest havde flåede ud trofæet af hænderne på Atletico spillerne, med Sergio Ramos's scoring to minutter før slut fløjt.
Med hensyn til Varane, så ligner det ikke ham, sådan at håne modstanderen i en finale. Jeg kan simpelthen bare ikke se ham sparke på en som ligger ned. Derfor synes jeg også at kritikken, i dette tilfælde, er helt ude af proportioner.
Om Florentino's adfærd, ved jeg ikke helt, hvad jeg skal sige til.
Men lad os nu huske kampen for det positive i stedet for det negative. Lad ikke sådan nogle kedelige artikler overskygge vores smukke La Decima sejr i Lissabon.
- CristianoRonaldo
- Gæst
-
Kunne det tænkes at Cristiano fejrede hele Champions League triumfen, og ikke blot hans mål? Du siger det selv, der var et minut tilbage af kampen. Hvis ikke det er tilfældet, er det stadig fuldstændig ligegyldigt. Ja, Atletico, det gør ondt at tabe en Champions League finale, men come on.....Inspektøren skrev:
RasmusKring skrev: Hold da op, hvor er de dårlige tabere i Atletico.
Ronaldo scorede til 4-1 da der manglede 1 minut af kampen. Trofæet var allerede sikret inden hans strip-show. Derfor kunne han godt lige have skruet bare en lille bitte smule ned, da vi trods alt nærmest havde flåede ud trofæet af hænderne på Atletico spillerne, med Sergio Ramos's scoring to minutter før slut fløjt.
Med hensyn til Varane, så ligner det ikke ham, sådan at håne modstanderen i en finale. Jeg kan simpelthen bare ikke se ham sparke på en som ligger ned. Derfor synes jeg også at kritikken, i dette tilfælde, er helt ude af proportioner.
Om Florentino's adfærd, ved jeg ikke helt, hvad jeg skal sige til.
Men lad os nu huske kampen for det positive i stedet for det negative. Lad ikke sådan nogle kedelige artikler overskygge vores smukke La Decima sejr i Lissabon.
Jeg har kunne forstå at Varane og Simeone havde et par kampe i kampen, og Varane derfor svarede igen på en tidligere episode i kampen. Det er ikke særlig flot gjort af Varane - men så igen...: Simeone var vist lidt selv med til at starte den.
Omkring Perez, så ved jeg ikke hvor stramme normerne er, i sådan en finale. Men herfra skal der lyde et stort thumbs up! Han håner ikke nogen, men viser kun glæde (ligesom med Ronaldo BTW). Man må lige huske på, at Perez har været madridista siden han var 5 år gammel, og dette også var en stor aften for hans indre fodboldfanatiker.
Hvis jeg havde stået i en Champions League finale, og været bagud i hele kampen, og modstander-holdet havde trukket tiden ved en hver given mulighed, så ville jeg (hvis "vi" udlignede i sidste minut og senere hen vandt med 3 mål efter forlængede) være så ulækkert hoverende og så vanvittig arrogant. Jeg er en virkelig dårlig vinder. Har aldrig tabt, så aner ikke om jeg også er en dårlig taber;)
Til gengæld synes jeg så også at Simeones reaktion er helt fint. Igen det er en Champions League finale, og det er et Madrid derby på den aller største scene. Selvfølgelig skal der hoveres. Varane giver en "stikpille" til Simeone, og han svare igen. Bom Så længe det ikke udvikler sig til mere end det gjorde, så er et gult kort til hver fint for mig. 6 karantæne-dage, og hvad der ellers bliver snakket og skrevet om er helt hen i vejret imo.
Jeg er kæmpe fan af attituderne på banen jeg kan ikke holde ud at se på de der spillere som ikke viser følelser, om det så er glæde eller skuffelse. Derfor elsker jeg spillere som Balotelli, Zlatan, Ronaldo. Så kan de karekterløse spillere fra bl.a. Barcelona altså godt skride af h' til.
For mig som fan er fodbold ikke bare en sport, og Real Madrid er ikke bare et hold jeg tilfældigvis synes ret godt om, nej det sidder simpelthen så dybt i mig at det er forbundet med hele mit følelses-register en sejr kan betyde alverden for mit humør, og et nederlag ditto. Jeg kender ikke andet her i livet som kan gøre mig så glad ved så simpel og lille en ting (i livet som helhed), som at vi genindtaget en førsteplads i ligaen går videre fra kvartfinalen mod Dortmund i Champions League eller vinder Coppaen i et opgør mod vores største rival. Det klip med Bale der bar slagter Barcelonas midterforsvarer Bartra og prkker bolden forbi Pinto giver mig kuldegysninger og jeg begynder helt automatisk at smile, ja nærmest grine et par "he he". Det samme med Ramos' hovedstødsmål i finalen.
Ingen af mine venner er lige så passioneret omkring "deres hold" som jeg, ikke at jeg er noget specielt, for jeg er sikker på mange af jer har det på præcis samme måde som mig. Men den her sejr over Atletico, betyder så forfærdelig meget. Det er simpelthen så sindsygt. Noget af det største man som fodbold fan kan opleve. Den her sejr skal minde os alle sammen om at Real Madrid er de største og at "vi" aldrig har tabt en kamp før sidste slutfløjt.
Hold kæft hvor er jeg en stolt fan:)
Jeg er her stadig XOXO
Jeg synes det er helt perfekt.
Jeg er her stadig XOXO
Florentino Pérez