Atlético Madrid anklager "usportslige" Real Madrid

12 år 3 uger siden #73 af Dios
M_linding skrev:

Det er jo netop min pointe: At stille spørgsmål og diskutere, frem for at konkludere hvad man ikke kan konkludere;)

Jeg blander Zlatan ind i diskussionen, fordi han har de samme "fejl" som Ronaldo, men alligevel forgudes. Jeg mistænker at mange bruger Ronaldos ego som en undskyldning, til at hate på en metrosexuel portugiser, som har det lidt for godt.

Ronaldo er jo ikke enestående i den henseende...: Og fodbold ville sgu da være kedeligt uden typer som Ronaldo, Costa, Zlatan, Balotelli, Thomas Dalgaard og den afdøde Juanito.

Det er jo ikke nogen problemer med Ronaldo, som altid er populær blandt sine medspillere... Og som Alonso siger: "Hvis jeg har brug for at råbe af Ronaldo, så råber jeg af Ronaldo. Det er slet ikke noget problem!"

Så vil jeg diskutere, at jeg synes Ronaldo er en anelse for selvoptaget til min smag i visse situationer :) Kan bare ikke helt se hvad det skulle hjælpe? Hehe.

Så du mener ikke manden som har flest likes af fodboldspillere bliver forgudet? Du mener ikke, at Ronaldo bliver forgudet herinde? Det ville da være ligeså kedeligt, hvis alle bare var enige, og alle var af samme holdning til alt i hele verden.

Haha fedt skrevet :D Jeg hater ikke på Ronaldo, fordi jeg mener han har det for godt, eller er for pæn. Vi andre kan blive ligeså pæne ved at få 10-20 operationer, og så er der også lige det med, at du ikke har set mig endnu :D Min kommende kone synes jeg er røv lækker, og det synes alle mine spejle også herhjemme haha :) Og hvad angår metrosexuel, så vil jeg selv synes jeg går ind under den kategori, da jeg går meget op i mig selv, men mit hår er dog ikke så fedtede som Ronaldo's :)

Nu synes jeg næsten det er sørgeligt, for modargumentere fra dig går altid på hvor velset Ronaldo er som person, og hvor godt alle kan lide ham etc. Men det er jo på ingen måder der kritikken er!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 12 år 3 uger siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, JimmyBroe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 3 uger siden #74 af M_linding
Et fint sted, at sætte et længe ventet punktum;)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe

12 år 3 uger siden #75 af SR4

DarioGomez skrev: Jeg er faktisk med på, at han 'burde' juble mere - det er trods alt vigtige mål, der bliver scoret. Omvendt har han aldrig brugt at juble over andres scoring - måske lige fraregnet Bales mål i CdR. Der gik han mig bekendt ret meget amok.

Omvendt kan det ikke rigtigt irritere mig, sådan er hans natur trods alt - og jeg tolkede det nu også som om, at hans jubel ved 1-1-målet var at hamre kuglen i kassen igen og så tage den for at løbe tilbage mod midten for at få spillet startet igen.
Jeg vil dog også pointere, at det er helvedes svært at vide, hvad han præcist lavede i minutterne efter målet, da kameraerne jo ikke filmede andet end en ordentlig gang bunkepul i hjørnet af græsset. Det var mere kaotisk end puderummet i den lokale børnehave.

Men tilbage til fokus - nej han jublede - umiddelbart - ikke meget, men det kan jeg altså fint, fint leve med. For hvis man som ham netter 17 gange i 11 CL-kampe, så tilgiver jeg ham på stedet.

Som du siger så jublede han i CdR. Men måske jubler han ikke, når han selv spiller, fordi han er koncenteret over egne præstationer og han siger jo selv han aldrig er tilfreds, hvis ikke han har gjort det godt personligt. Han havde sikkert gået ligeså amok efter kampen var slut, hvis ikke han havde scoret, men eftersom kampen stadig var igang så koncenterede han sig om fortsat at præstere og først juble, når han selv har gjort noget godt.

12 år 3 uger siden #76 af Pelle

M_linding skrev: Jeg er rimelig enig med Pelle.

Dog skal det lige siges at:

1. Ved Ramos mål jubler Ronaldo da bolden går i mål. Han knytter næven mod himlen, tager bolden og sparker den af HT. Det var altså sådan han fysisk set fejrede dét mål. Måske følte han mere lettelse end ekstase? Kampen var trods alt ikke vundet... Måske var spillerne mere stressede end hvad vi lige tænker over, og ikke alle viser følelser på samme måde? De har jo været udsat for lidt af et pres op til kampen, må man sige.... Vi ved det ikke; og det er egentlig det væsentligste at huske på.

2. Hvor meget så vi rent faktisk? Hånden op: Hvem var på stadion? Ronaldo kan sådan set have nået at give samtlige spillere og trænere en krammer, imens der blev vist langsom gengivelse, billeder af tilskuerne osv.... Tænk lige over den. Vi sidder faktisk og (over-over)analyserer på en situation, som vi kun har set 40 % af...

Det er ved at blive mere end åndsvagt det her....

Jeg synes også at man skal fejre samtlige mål som Pepe gør det, og jeg ville aldrig selv have vist mavebøffer som Ronaldo gjorde. Men min pointe er bare, at nogle mennesker tillægger Ronaldo nogle menneskelige egenskaber eller mangel på samme, på et utroligt tyndt grundlag, hvor der overfortolkes helt vildt, og hvor en masse psykologiske, kulturelle og sågar kommercielle forhold ikke bliver medregnet. Det er det man kalder hetz og fordomme, og det er sjældent klædeligt.

Er I ude med samme kritik næste gang Zlatan er i aktion? For han er mindst lige så "forfærdelig" som Ronaldo er det. Men både Zlatan og Ronaldo har altid været elsket og respekteret i de klubber de har været i, så lur mig om de ikke er nogle gode drenge, som giver deres holdkammerater en masse tilbage...

Som Siempre siger: Forventes det ikke af Ronaldo, at han skal lave show? Og er det ikke muligt, at Ronaldo kan have haft fuldstændige uskyldige grunde til at reagere mere behersket, da Ramos scorede?

God post, M_Linding og jeg er da også enig med dig langt hen af vejen. Men det er nu engang et almindeligt fora, vi befinder os på, derfor er der mange ting, vi kun kan gisne om. Jeg har siddet og set forskellige youtube-klip nu her for at bakke min påstand omkring den manglende jubel op. Og jeg kan ikke endegyldigt sige, at han ikke jublede. Men da de allesammen ligger i klyngen ved Bale, kan jeg ikke se ham. Jeg ser han stikker poten i vejret ved Ramos' udligning. Havde jeg selv stået i en CL-finale og min holdkammerat havde udlignet i 93' minut, har jeg bare en lille formodning om, at jeg havde reageret lidt mere voldsomt :-)

Ronaldo deler vandene. Også herinde. Det vil han nok altid gøre. Jeg elsker ham stadig og ser gerne han afslutter sin karriere i Madrid. Men samtidig har jeg en lille djævel på højre skulder, der hele tiden fortæller, at han er blevet for selvfed og er større end klubben. Jeg kan ikke lade være med at stille spørgsmålstegn ved det, for det er - som Dios påpeger - sket flere gange i sæsonen nu. Jeg håber vel bare at dette er linjen nu. At Real fans ikke skal se ting, der er "værre" end dette. Forstå mig ret. Hvis det må være sådan, at han ikke vil juble ved andres mål, så lad det være sådan. Bare det ikke eskalerer.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

• Gæst
  • Gæst
12 år 3 uger siden #77 af AvatarEyes
Besvaret af AvatarEyes på emne Atlético Madrid anklager "usportslige" Real Madrid

SR4 skrev: Fodbold er et show....

Jeg tror det er en sport, men det er også et stykke tid siden jeg har slået det op.

• michaelk94
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 uger siden #78 af michaelk94
Besvaret af michaelk94 på emne Atlético Madrid anklager "usportslige" Real Madrid
Dette er en ret så interessant diskussion. Vi har at gøre med en spiller, som er ved at skrive sig ind, som en af historiens bedste spillere i verdens største klub. Alligevel kan klubbens fans altså finde negative ord om ham i stedet for at lovprise ham nu, hvor han har været den ledende figur til at føre den længe ventede La Decima hjem. Jeg skal dog også ærligt indrømme, at jeg ikke er bedre selv, fordi det både ærgrer og irriterer mig, at han ikke viser større glæde når holdet har succes, hvor det ikke er ham, der har skaffet successen.

Seneste eksempel kom så i vores største kamp i mange år. CL finalen, hvor vi udligner i de døende minutter og allerede nu findes der tonsvis af videoer på youtube med Real Madrid fans som os, der ikke kan holde euforien tilbage. Ronaldo derimod, han samler blot bolden op i stedet for spæne ud til resten af holdkammeraterne, som er i gang med at overfalde Ramos. Jeg ved ikke om Ronaldo er så egocentreret, at han ikke bare kan være en af de andre, men at det helst skal være ham, som man tiljubler. Faktum er i hvert fald, at han søger en konstant anerkendelse og det er ikke nok bare at vinde Champions League med sit hold. Han skal være den afgørende spiller for det hold, som vinder Champions League. Man kunne sågar frygte, at han blot vil vinde Champions League, fordi det styrker hans personlige anerkendelse. Så tror jeg dog også man tager den for langt, men vi har at gøre med en spiller, som kræver en masse opmærksomhed.

Heldigvis hedder han nu engang Cristiano Ronaldo og ikke Nicklas Bendtner. Man kan kun have et ambivalent forhold til Cristiano Ronaldos higen efter personlig anerkendelse, fordi det er den, som i sidste ende sikrer Real Madrid titler. Det er den som gør, at han er den professionelle sportsmand, som går mest op i sit erhverv. Hans liv drejer sig nærmest kun om hans karriere. Alt fra hvad han spiser til hvornår han går i seng, har det formål at forbedre hans præstationer på banen. Han stiller sig aldrig tilfreds og det gør han heller ikke når Ramos udligner til 1-1 i Champions League finalen, fordi han føler stadig, at han kan levere mere. Jeg kan huske da Ronaldo og Kaka i sin tid kom til Real Madrid, udtalte Butragueno, at Kaka ikke udsatte det samme pres på sig selv, og derfor havde han nemmere ved at præstere. Dette selviscenesættende pres er jo netop det der gør, at Ronaldo aldrig har skuffet i Real Madrid. Han sætter hele tiden nye mål, trods han i forvejen slår nye rekorder hver uge.

Så selvfølgelig er man glad for Ronaldo fordi han sikrer Real Madrid succes, men man kan også godt have empati med hans ekstreme egoisme, fordi han selvfølgelig søger den anerkendelse, når han lægger hele sit liv i sit arbejde. Jeg synes bestemt ikke, at det er charmerende og derfor ærgrer og irriterer det mig også, men samtidig accepterer jeg det, fordi det er Cristiano Ronaldo. Jeg ville ønske, at han også stormede ud og jublede ved Bale og Ramos' mål, men det ligger simpelthen ikke Cristianos DNA og det er altså selvsamme DNA, som har skabt verdens bedste fodboldspiller.

12 år 3 uger siden #79 af SR4

Jeg tror det er en sport, men det er også et stykke tid siden jeg har slået det op.

Nu er fodbold mere end en sport. Det også et show om du selv synes det eller ej.

• Nicolas O
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 uger siden #80 af Nicolas O
Sidder lige og ser kampen igen og ved Bales mål har Ronaldo taget et langt defensivt løb da midtbane folkene hang oppe foran. Ronaldo står ved sit eget hjørne flag og spiller den hen til Casillas, og ser smadret ud, og så skyder Casillas den op til DI Maria og så kender vi forsættelsen. Dvs da Bale scorer er han i det modsatte hjørne. Man ser, efter Bale har jublet, ovenfra kamera og man kan nu se Ronaldo trave ned til de andre (han er næsten nået midten). Han møder dog Bale på vejen og giver ham en kramer. Alt det kan ses fra kampen.
Det er hvad der kan ses.
Kan ikke forstå hvorfor man er så meget efter ham. Vi jubler alle forskelligt. Se Ancelotti, Mourinho, del Bosque...

• Nicolas O
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 uger siden #81 af Nicolas O
Før alle er anti Ronaldo så check disse to klip ud med Barca og Atletico:

www.marca.com/2014/05/18/futbol/campeon-liga/1400367655.html

Ronaldo har ikke generet nogen, han blev bare glad da han scorede i en finale og på hjemmebane i sin rekord sæson.
Sidste redigering: 12 år 3 uger siden ved Nicolas O.

• Gæst
  • Gæst
12 år 3 uger siden #82 af AvatarEyes
Besvaret af AvatarEyes på emne Atlético Madrid anklager "usportslige" Real Madrid

SR4 skrev:

Nu er fodbold mere end en sport. Det også et show om du selv synes det eller ej.

Ronaldo er en arrogant selvcentreret spytslikker om du selv synes det eller ej.

12 år 3 uger siden #83 af BBB

AvatarEyes skrev: Ronaldo er en arrogant selvcentreret spytslikker om du selv synes det eller ej.

Så er det vist sengetid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Roesen7, andreashn, El Nacho

• Gæst
  • Gæst
12 år 3 uger siden #84 af AvatarEyes

BBB skrev:

AvatarEyes skrev: Ronaldo er en arrogant selvcentreret spytslikker om du selv synes det eller ej.

Så er det vist sengetid.

Selvhøjtideligheden på dette forum når nye højder hver dag.

Leveret af Kunena Forum