Atlético Madrid anklager "usportslige" Real Madrid

12 år 3 uger siden #61 af Siempre Madrid

AvatarEyes skrev: Ronaldo's fejring er naturligvis ikke usportslig, det er "bare" en fejring af et mål og han har fået sin straf i form af et gult kort for at smide trøjen. Der er ikke så meget at komme efter fra UEFA's side.

At den så var mega usmagelig og et symptom på det som mange af os hader i Ronaldo er noget helt andet. Jeg køber ikke at han viste sin glæde ved at sikre sejren. Sejren var sikret for længst og som mange har peget på så han næsten skuffet ud da Ramos scorede fordi det ikke var ham selv der havde gjort det.

Dette er ikke billedet af en mand der fejrer at "vi" har vundet Champions League. Det er en mand der skriger MIG MIG MIG MIG MIG, ligesom han i øvrigt gjorde med sin tåkrummende entre under festlighederne på Bernabeu og igen lidt senere da han brølede et mongolråb ind i mikrofonen efter Casillas og Ramos' følelsesladede taler. Ronaldo skal ALTID være i centrum.

Ramos kom ind på løberen og satte sig ned og tilbad publikum. Ronaldo gjorde præcis det modsatte, kom på og forventede, nej KRÆVEDE at blive tilbedt. Det siger bare alt.

Forstår ikke hvordan man kan forsvare den slags ulidelige forfængelighed, selv-centrerethed og egoisme. Det er så slimet og unaturligt.

Prøv dog at forstå manden. Han vender tilbage til sit hjemland og får scoret i en CL-triumf, som han har længtes lige så meget efter som Real Madrid. Hvorfor skulle han ikke vise umanerlig glæde? Jeg har dog aldrig hørt om, at jo mere man er foran, des mindre må man juble. Det er lidt tummelumsk!

Og så vil jeg sætte spørgsmålstegn ved, om Cristiano Ronaldo KRÆVEDE at blive tilbedt, eller om tilhængerne KRÆVEDE et show fra Cristiano Ronaldo. At dømme på reaktionen, var det ikke "Hov, se, der er en klovn på banen", men derimod ubetinget jubel mod en spiller, som har givet Estadio Santiago Bernabéu så meget gennem sine år i klubben og i særdeleshed på vej mod denne længe ventede triumf.

Herreste Gud. Folket vil have show. Det sørger Cristiano Ronaldo for.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Daniel, Real HWL, JimmyBroe, Kaká8, andreashn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 3 uger siden #62 af Pelle
Sjældent har jeg oplevet en tråd, hvor der bliver talt så meget forbi hinanden. Er det virkelig tilfældet eller ønsker folk bare at misforstå hinandens indlæg konstant.

1) Ronaldo er verdens bedste fodboldspiller. Uden ham havde vi ikke vundet CL. 17 mål i 11 kampe siger det hele - manden er vanvittig og jeg tilbeder ham som verdens største fodboldspiller nogensinde. Det er et statement jeg til enhver tid føler, at jeg vil kunne forsvare.

2) Som jeg læser mange af indlæggene i tråden, er det ikke selve uviljen mod Ronaldos scoring, man er irriteret over. Det er - som jeg også selv er ganske harm over - det faktum, at han ikke fejrer de andres scoringer. Ramos laver det vigtigste mål i karrieren. Udligner i 93' minut hvor hele fodbold-verdenen ved, at Atlético er møre og Real er ved at vinde La Decima. Ronaldo henter bolden ud af nettet og smutter tilbage med den. Jeg forstår det ikke!
Di Maria tager et vanvittigt løb - som han ikke har fået nok kredit for IMO! - og Bale scorer efterfølgende.
På det tidspunkt sidder en masse Madridistas og ved godt, hvor det bærer hen ad. Ronaldo jubler stadig ikke med holdet.
Marcelo har været i en bølgedal, men bliver skiftet ind, gør det fantastisk og krydrer sin optræden med et mål, hvilket fjerner alt tvivl om, hvem der vinder kampen. Hvilken fantastisk måde at afslutte sæsonen og dermed varme op til den næste. Men Ronaldo jubler ikke.

Ronaldo scorer selv på et straffespark. Jubler som om han har afgjort CL-finalen. Fint nok at tage trøjen af. Jeg forventer, at det er fordi han fejrer sin 17. CL-scoring, hvilket er fint for mig.
Hvad der dog ikke er fint for mig er, at han har så sindssygt svært ved at fejre de andres scoringer. Jeg forstår det ikke. Jeg har altid været fortaler for Ronaldo og forsvarer ham da også i tide og utide. Men det føles som om han efterhånden sætter sig selv højere end klubben, hvilket ikke er præsentabelt - hverken for fodboldspilleren Ronaldo eller Real Madrid.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

• Gæst
  • Gæst
12 år 3 uger siden #63 af AvatarEyes
Besvaret af AvatarEyes på emne Atlético Madrid anklager "usportslige" Real Madrid

Siempre Madrid skrev: Prøv dog at forstå manden. Han vender tilbage til sit hjemland og får scoret i en CL-triumf, som han har længtes lige så meget efter som Real Madrid. Hvorfor skulle han ikke vise umanerlig glæde? Jeg har dog aldrig hørt om, at jo mere man er foran, des mindre må man juble. Det er lidt tummelumsk!

Og så vil jeg sætte spørgsmålstegn ved, om Cristiano Ronaldo KRÆVEDE at blive tilbedt, eller om tilhængerne KRÆVEDE et show fra Cristiano Ronaldo. At dømme på reaktionen, var det ikke "Hov, se, der er en klovn på banen", men derimod ubetinget jubel mod en spiller, som har givet Estadio Santiago Bernabéu så meget gennem sine år i klubben og i særdeleshed på vej mod denne længe ventede triumf.

Jeg kan godt undvære showet, det er vi faktisk mange der kan. Og jeg har på intet tidspunkt sagt at han ikke må juble, men han jubler jo først da han selv får scoret et ligegyldigt mål. Ikke da Ramos redder La Decima på stregen. Ikke da Bale næsten med sikkerhed sikrer La Decima. Ikke da Marcelo endegyldigt sikrer La Decima. Først i 119. minut da han scorer et udramatisk kosmetisk mål fejrer han.. SIG SELV. Det har jeg det meget svært med.

• CristianoRonaldo
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 uger siden #64 af CristianoRonaldo
Besvaret af CristianoRonaldo på emne Atlético Madrid anklager "usportslige" Real Madrid

Pelle skrev: Sjældent har jeg oplevet en tråd, hvor der bliver talt så meget forbi hinanden. Er det virkelig tilfældet eller ønsker folk bare at misforstå hinandens indlæg konstant.

1) Ronaldo er verdens bedste fodboldspiller. Uden ham havde vi ikke vundet CL. 17 mål i 11 kampe siger det hele - manden er vanvittig og jeg tilbeder ham som verdens største fodboldspiller nogensinde. Det er et statement jeg til enhver tid føler, at jeg vil kunne forsvare.

2) Som jeg læser mange af indlæggene i tråden, er det ikke selve uviljen mod Ronaldos scoring, man er irriteret over. Det er - som jeg også selv er ganske harm over - det faktum, at han ikke fejrer de andres scoringer. Ramos laver det vigtigste mål i karrieren. Udligner i 93' minut hvor hele fodbold-verdenen ved, at Atlético er møre og Real er ved at vinde La Decima. Ronaldo henter bolden ud af nettet og smutter tilbage med den. Jeg forstår det ikke!
Di Maria tager et vanvittigt løb - som han ikke har fået nok kredit for IMO! - og Bale scorer efterfølgende.
På det tidspunkt sidder en masse Madridistas og ved godt, hvor det bærer hen ad. Ronaldo jubler stadig ikke med holdet.
Marcelo har været i en bølgedal, men bliver skiftet ind, gør det fantastisk og krydrer sin optræden med et mål, hvilket fjerner alt tvivl om, hvem der vinder kampen. Hvilken fantastisk måde at afslutte sæsonen og dermed varme op til den næste. Men Ronaldo jubler ikke.

Ronaldo scorer selv på et straffespark. Jubler som om han har afgjort CL-finalen. Fint nok at tage trøjen af. Jeg forventer, at det er fordi han fejrer sin 17. CL-scoring, hvilket er fint for mig.
Hvad der dog ikke er fint for mig er, at han har så sindssygt svært ved at fejre de andres scoringer. Jeg forstår det ikke. Jeg har altid været fortaler for Ronaldo og forsvarer ham da også i tide og utide. Men det føles som om han efterhånden sætter sig selv højere end klubben, hvilket ikke er præsentabelt - hverken for fodboldspilleren Ronaldo eller Real Madrid.

Har du eventuelt en video, der underbygger din påstand? Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke lagde mærke til, at han undlod at fejre alle tre mål. I såfald har I en pointe.
Sidste redigering: 12 år 3 uger siden ved CristianoRonaldo.

12 år 3 uger siden #65 af Dios
Jeg bliver lige nødt til at reposte et afsnit af Pelle's ellers glimrende indlæg. Det er utrolig svært at prøve og forstå andre når man er helt opkogt i fjæset af ren raseri, men dette kan ikke skrives meget bedre, og det forklare problemerne mange folk har omkring Ronaldo inkl. jeg selv. Læs det igennem, og har man ikke forstået det, så starter man forfra. Man behøver ikke nødvendigvis at være enig, for det bliver man nok aldrig, men det er nu engang sådan landet ligger.

Som jeg læser mange af indlæggene i tråden, er det ikke selve uviljen mod Ronaldos scoring, man er irriteret over. Det er - som jeg også selv er ganske harm over - det faktum, at han ikke fejrer de andres scoringer. Ramos laver det vigtigste mål i karrieren. Udligner i 93' minut hvor hele fodbold-verdenen ved, at Atlético er møre og Real er ved at vinde La Decima. Ronaldo henter bolden ud af nettet og smutter tilbage med den. Jeg forstår det ikke!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 12 år 3 uger siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle

12 år 3 uger siden #66 af DarioGomez
Jeg er faktisk med på, at han 'burde' juble mere - det er trods alt vigtige mål, der bliver scoret. Omvendt har han aldrig brugt at juble over andres scoring - måske lige fraregnet Bales mål i CdR. Der gik han mig bekendt ret meget amok.

Omvendt kan det ikke rigtigt irritere mig, sådan er hans natur trods alt - og jeg tolkede det nu også som om, at hans jubel ved 1-1-målet var at hamre kuglen i kassen igen og så tage den for at løbe tilbage mod midten for at få spillet startet igen.
Jeg vil dog også pointere, at det er helvedes svært at vide, hvad han præcist lavede i minutterne efter målet, da kameraerne jo ikke filmede andet end en ordentlig gang bunkepul i hjørnet af græsset. Det var mere kaotisk end puderummet i den lokale børnehave.

Men tilbage til fokus - nej han jublede - umiddelbart - ikke meget, men det kan jeg altså fint, fint leve med. For hvis man som ham netter 17 gange i 11 CL-kampe, så tilgiver jeg ham på stedet.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, BBB, andreashn

12 år 3 uger siden #67 af M_linding
Jeg er rimelig enig med Pelle.

Dog skal det lige siges at:

1. Ved Ramos mål jubler Ronaldo da bolden går i mål. Han knytter næven mod himlen, tager bolden og sparker den af HT. Det var altså sådan han fysisk set fejrede dét mål. Måske følte han mere lettelse end ekstase? Kampen var trods alt ikke vundet... Måske var spillerne mere stressede end hvad vi lige tænker over, og ikke alle viser følelser på samme måde? De har jo været udsat for lidt af et pres op til kampen, må man sige.... Vi ved det ikke; og det er egentlig det væsentligste at huske på.

2. Hvor meget så vi rent faktisk? Hånden op: Hvem var på stadion? Ronaldo kan sådan set have nået at give samtlige spillere og trænere en krammer, imens der blev vist langsom gengivelse, billeder af tilskuerne osv.... Tænk lige over den. Vi sidder faktisk og (over-over)analyserer på en situation, som vi kun har set 40 % af...

Det er ved at blive mere end åndsvagt det her....

Jeg synes også at man skal fejre samtlige mål som Pepe gør det, og jeg ville aldrig selv have vist mavebøffer som Ronaldo gjorde. Men min pointe er bare, at nogle mennesker tillægger Ronaldo nogle menneskelige egenskaber eller mangel på samme, på et utroligt tyndt grundlag, hvor der overfortolkes helt vildt, og hvor en masse psykologiske, kulturelle og sågar kommercielle forhold ikke bliver medregnet. Det er det man kalder hetz og fordomme, og det er sjældent klædeligt.

Er I ude med samme kritik næste gang Zlatan er i aktion? For han er mindst lige så "forfærdelig" som Ronaldo er det. Men både Zlatan og Ronaldo har altid været elsket og respekteret i de klubber de har været i, så lur mig om de ikke er nogle gode drenge, som giver deres holdkammerater en masse tilbage...

Som Siempre siger: Forventes det ikke af Ronaldo, at han skal lave show? Og er det ikke muligt, at Ronaldo kan have haft fuldstændige uskyldige grunde til at reagere mere behersket, da Ramos scorede?
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, CristianoRonaldo

12 år 3 uger siden #68 af Dios
@M_linding.

Du har ret i vi ikke ser meget til hvad Ronaldo gør andet end han ihvertfald ikke jubler med sit hold, men deri lægger min kritik også. Vi alle er forskellige og fred være med det, men han har været 5 år i klubben nu, og vi har diskuteret det i 5 år nu. Ronaldo fejre ikke andres mål når han spiller, for hans attitude, udstråling og engagement er jo total anderledes når han ikke spiller (Læs:Dortmund og Cdr finalen). Hans kæmpe ego er selv skyld i han deler vandene, og jeg kan ikke se hvorfor Zlatan skal blandes ind i det? Han har trods alt også taget et par knobs, hvis ikke mange flere end Ronaldo!
Det skal også siges, at hans kæmpe ego på banen sikkert, eller nok er total misforstået udenfor banen. De fleste fodboldspillere er 2 vidt forskellige personer på og udenfor banen, og det er nok der Ronaldo er misforstået, men på banen er det da tydeligt, at Ronaldo skal være i centrum.

Nu er det jo ikke en engangsforestilling det her, så for mig er det soleklart, at Ronaldo simpelthen ikke har det godt, hvis han ikke selv er i centrum. Jeg har ihvertfald set nok til, at jeg ikke hopper med på, at Ronaldo har sin egen måde at fejre tingene på, og han bare har en vindermentalitet af en anden verden, medmindre det er hans kollegaer som scorer målene. Ronaldo vil scorer målene, og det er sådan set også fair nok, men det bliver bare en anelse kvalmende, når han så ikke jubler den anden vej.

Egentlig synes jeg det er sjovt du ikke kan lide man overfortolker tingene, for det gør vi alle, og leger psykolog, selvom dit eget indlæg er et stort spørgsmålstegn, og du egentlig bare analysere tingene en anden retning os mig f.eks. :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 12 år 3 uger siden ved Dios.

12 år 3 uger siden #69 af M_linding

Dios skrev: @M_linding.

Du har ret i vi ikke ser meget til hvad Ronaldo gør andet end han ihvertfald ikke jubler med sit hold, men deri lægger min kritik også. Vi alle er forskellige og fred være med det, men han har været 5 år i klubben nu, og vi har diskuteret det i 5 år nu. Ronaldo fejre ikke andres mål når han spiller, for hans attitude, udstråling og engagement er jo total anderledes når han ikke spiller (Læs:Dortmund og Cdr finalen). Hans kæmpe ego er selv skyld i han deler vandene, og jeg kan ikke se hvorfor Zlatan skal blandes ind i det? Han har trods alt også taget et par knobs, hvis ikke mange flere end Ronaldo!
Det skal også siges, at hans kæmpe ego på banen sikkert, eller nok er total misforstået udenfor banen. De fleste fodboldspillere er 2 vidt forskellige personer på og udenfor banen, og det er nok der Ronaldo er misforstået, men på banen er det da tydeligt, at Ronaldo skal være i centrum.

Nu er det jo ikke en engangsforestilling det her, så for mig er det soleklart, at Ronaldo simpelthen ikke har det godt, hvis han ikke selv er i centrum. Jeg har ihvertfald set nok til, at jeg ikke hopper med på, at Ronaldo har sin egen måde at fejre tingene på, og han bare har en vindermentalitet af en anden verden, medmindre det er hans kollegaer som scorer målene. Ronaldo vil scorer målene, og det er sådan set også fair nok, men det bliver bare en anelse kvalmende, når han så ikke jubler den anden vej.

Egentlig synes jeg det er sjovt du ikke kan lide man overfortolker tingene, for det gør vi alle, og leger psykolog, selvom dit eget indlæg er et stort spørgsmålstegn, og du egentlig bare analysere tingene en anden retning os mig f.eks. :)

Det er jo netop min pointe: At stille spørgsmål og diskutere, frem for at konkludere hvad man ikke kan konkludere;)

Jeg blander Zlatan ind i diskussionen, fordi han har de samme "fejl" som Ronaldo, men alligevel forgudes. Jeg mistænker at mange bruger Ronaldos ego som en undskyldning, for at hate på en metrosexuel portugiser, som har det lidt for godt.

Ronaldo er jo ikke enestående i den henseende...: Og fodbold ville sgu da være kedeligt uden typer som Ronaldo, Costa, Zlatan, Balotelli, Thomas Dalgaard og den afdøde Juanito.

Det er jo ikke nogen problemer med Ronaldo, som altid er populær blandt sine medspillere... Og som Alonso siger: "Hvis jeg har brug for at råbe af Ronaldo, så råber jeg af Ronaldo. Det er slet ikke noget problem!"
Sidste redigering: 12 år 3 uger siden ved M_linding.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

12 år 3 uger siden #70 af DarioGomez

M_linding skrev: ... og jeg ville aldrig selv have vist mavebøffer som Ronaldo gjorde

Har du overhovedet nogen ;0)

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Roesen7, JimmyBroe, BBB

12 år 3 uger siden #71 af SR4

Siempre Madrid skrev: Prøv dog at forstå manden. Han vender tilbage til sit hjemland og får scoret i en CL-triumf, som han har længtes lige så meget efter som Real Madrid. Hvorfor skulle han ikke vise umanerlig glæde? Jeg har dog aldrig hørt om, at jo mere man er foran, des mindre må man juble. Det er lidt tummelumsk!

Jeg kan godt undvære showet, det er vi faktisk mange der kan. Og jeg har på intet tidspunkt sagt at han ikke må juble, men han jubler jo først da han selv får scoret et ligegyldigt mål. Ikke da Ramos redder La Decima på stregen. Ikke da Bale næsten med sikkerhed sikrer La Decima. Ikke da Marcelo endegyldigt sikrer La Decima. Først i 119. minut da han scorer et udramatisk kosmetisk mål fejrer han.. SIG SELV. Det har jeg det meget svært med.

Fodbold er et show....

12 år 3 uger siden #72 af M_linding

DarioGomez skrev:

M_linding skrev: ... og jeg ville aldrig selv have vist mavebøffer som Ronaldo gjorde

Har du overhovedet nogen ;0)

Ja ÉN!
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

Leveret af Kunena Forum