Vinicius: “Jeg har ikke travlt med at forlænge min kontrakt med Real Madrid”
Real Madrid-stjernen Vinícius Júnior har åbnet op om sin fremtid i klubben og gjort det klart, at han ikke føler noget pres for at forlænge sin nuværende kontrakt, som løber frem til 2027.
I et interview med Caze TV forklarede den brasilianske offensivspiller, at både han selv og klubben tager situationen med ro.
“Jeg har ikke travlt med at forlænge min kontrakt. Jeg har kontrakt frem til 2027. Så indtil 2027 har vi meget at diskutere med Real Madrid, og Real Madrid har også meget at diskutere med os,” sagde Vinicius.
Brasilianeren understregede samtidig, at forholdet til klubbens præsident Florentino Pérez fortsat er stærkt og præget af gensidig tillid.
“Klubben er rolig, jeg er rolig. Præsidenten stoler på mig, og jeg stoler på ham. Det handler bare om at vente, leve hver dag og nyde at spille i verdens bedste klub,” forklarede han.
Vinicius gjorde det desuden klart, at han fortsat ser sin fremtid i Madrid og ikke forestiller sig en karriere væk fra Estadio Bernabéu.
“Jeg har aldrig forestillet mig mig selv uden for Real Madrid. Jeg nyder hvert eneste øjeblik her, fordi det er min drømmeklub. Jeg har altid drømt om at spille her og om at blive her i mange år. Nu er jeg en af holdets kaptajner, selvom jeg stadig er ung, og det betyder meget for mig. Jeg vil gerne blive her hele mit liv, men jeg har stadig ikke travlt med at forlænge,” sagde han.
Samtidig kommenterede Vinicius på klubbens skuffende sæson, hvor Real Madrid igen sluttede uden trofæer. Han erkendte, at holdet mistede momentum i ligaen, mens rivalerne fra Barcelona voksede i selvtillid.
“Vi havde syv points forspring tidligt i sæsonen, men ligaen er lang, og Barcelona ved præcis, hvordan man spiller den slags turneringer. Vi tabte kampe, som vi ikke måtte tabe, især hjemme. Når man mister de point, vokser afstanden, modstanderen får mere selvtillid, og man mister selv noget tro på tingene,” forklarede han.
Han understregede dog, at Real Madrid altid finder tilbage til toppen.
“Vi skal tilbage til at vinde titler. Real Madrid vender altid tilbage,” sagde brasilianeren.
Vinicius talte også varmt om sin relation til Kylian Mbappé og afviste enhver idé om problemer mellem de to profiler.
“Vi er ofte sammen, også uden for banen. Jeg har altid haft et godt forhold til ham. Jeg sendte ham mange beskeder for at få ham til at komme til klubben. Vi har endnu ikke opnået de resultater, som fansene ønsker, men jeg tror på, at vi snart kan ændre situationen,” sagde han.
Han beskrev samtidig Mbappé som en spiller, der kommer til at præge en hel æra i Real Madrid.
“Mbappé er et fantastisk menneske. Han forsvarer mig altid offentligt, også i svære situationer. Han er en legendarisk spiller, som vil sætte sit aftryk på klubbens historie,” forklarede Vinicius.
I interviewet talte han desuden om det brasilianske landshold og især om Neymar, der efter en svær periode igen er udtaget til VM-truppen af Carlo Ancelotti. Ifølge Vinicius var Neymar meget påvirket af tidligere fravalg.
“Jeg talte med Neymar ved hver eneste landsholdsudtagelse, og han sagde altid, at han var trist over ikke at blive udtaget igen. Men jeg sagde til ham, at træneren stadig stolede på ham, og at han ville være med, når det virkelig gjaldt,” fortalte Vinicius.
Han glædede sig over, at Neymar nu får mulighed for at spille endnu en stor slutrunde efter sine mange skader. Derudover afslørede Vinicius, at også Endrick var meget nervøs omkring sine chancer for at komme med til VM.
“Han blev ved med at spørge mig, om han ville komme med eller ej. Jeg sagde bare til ham: ‘Slap af, du kommer med os’. At spille et VM som 19-årig er noget helt særligt,” sagde Vinicius.