Officielt: Ceballos forlader Real Madrid
Real Madrid offentliggjorde fredag på klubbens hjemmeside, at Dani Ceballos er fortid i klubben, eftersom man er blevet enige om at sætte en stopper for hans ophold i klubben.
Ceballos kom til Real Madrid fra Real Betis i 2017 som 20-årig, og siden nåede han undervejs to sæsoner på leje hos Arsenal, ligesom det er blevet til 13 landsholdskampe, hvor den seneste dog skal findes over tre år tilbage.
I sine syv sæsoner i klubben blev Ceballos aldrig fast mand, men det blev til 215 kampe og 16 vundne titler, hvor de tre Champions Leagues, to spanske mesterskaber og den ene Copa del Rey er de mest nævneværdige. Han har scoret syv mål og lavet 16 assists i Real Madrid-trøjen.
På hjemmesiden takker Real Madrid snart 30-årige Ceballos for hans dedikation, ligesom man ønsker ham og hans familie det bedste fremover.
Ceballos røg i den forgangne sæson helt ud i kulden under Arbeloa, hvor han angiveligt selv skulle have valgt ikke at gide at bidrage med mere til holdet.
Det er uvist, hvor Ceballos fortsætter karrieren, men Ajax har været nævnt, og det samme har hans tidligere klub Betis, der nu har bedre forudsætninger, eftersom man ikke skal betale en transfersum.
Men så heller ikke meget mere end det. Han gjorde hvad han kunne (fraregnet de sidste to sæsoner)
Ceballos skal takkes og hans eftermæle er faktisk helt udmærket i mine øjne, for han nåede mod al forventning at bidrage yderst positivt til flere trofæer.
Da Ceballos kom frem synes jeg at han især på Spanien U21 og i Betis havde vist sig frem som en meget boldfast 6'er som ryddede godt op og holdt et rigtig godt flow i bolden. Det kom en smule frem her til sidst igen, men jeg ærgrer mig meget om at vi smed ham ind i andre roller de første mange år. Jeg husker blandt andet en kamp hvor han startede som venstre kant... Måske var hans udvikling gået i en mere positiv retning, hvis vi havde troet på ham i sin (efter min mening) bedste position og givet ham chancer der. Men han nåede heldigvis at spille sig op i de sidste år.
At det så gik galt i denne sæson under Arbeloa tænker jeg ikke vi skal tilskrive Ceballos. Har du et spansk pas eller kæmper med næb og kløer FOR klubben, så er du lagt på is.
Skampletten jeg henviser til er i transfer strategien, for det har jo været åbenlyst at han har skulle ud af klubben siden han kom retur fra bænken i Arsenal, men det faktum at man sommer efter sommer har holdt på ham og at han år efter pr bare har præsteret på er lavere og lavere niveau er et kæmpe selvmål fra Reals side.Aesir post=197807 skrev: Ro på
Faubert var en skamplet.
Ceballos har bare aldrig helt ramt et stabilt niveau til et punkt hvor han kunne spille sig fast i madrid. Det er der vel ingen skam i.
Hak har gjort sit for at bibringe success til madrid.
når det så er sagt, så er han ikke langt fra Faubert niveau, han ligger ihvertfald meget meget meget tættere på Cassano, Jovic, Mariano, Faubert osv end han gør på Toni, Luka, Casemiro osv!