Mourinho: Jeg er her for at hjælpe alle med at blive bedre

Real Madrids nye cheftræner José Mourinho er gået i gang med sine forberedelser på Valdebebas, og i den forbindelse tog han sig tid til at give et interview til Realmadrid TV.

Her sagde Mourinho om sine kommende opgaver:
- Ord er ikke nok, fordi det her føles som en mission. Det handler ikke om mig selv, eller om hvorvidt jeg kommer til at vinde meget eller lidt. Jeg er her for at hjælpe alle med at blive bedre – spillerne, staben... for at skabe en kultur præget af hårdt arbejde, ansvar, ambition og noget, jeg kender rigtig godt: ansvaret og æren ved at arbejde for Real Madrid. Jeg kan virkelig godt lide det begreb. Det er ikke at arbejde i Real Madrid, men at arbejde for Real Madrid. Det er med den missionsfølelse, at jeg er her.

Om arbejdet:
- Vi arbejder meget. Det er ikke sådan, at jeg først kommer i dag, og så begynder det hele. Vi har arbejdet intenst i lang tid sammen med klubbens organisation på flere forskellige niveauer. I dag kan man arbejde, selv om man ikke er fysisk til stede, fordi teknologien hjælper os enormt meget. Derfor har i dag i høj grad handlet om at komme hertil og få overblik over alt det, der allerede er gjort, og det, vi stadig mangler at gøre.

Opstarten:
- Vi skal udnytte de næste to uger på en positiv måde. Selvfølgelig ville jeg helst have haft alle spillerne samlet her, men man må se positivt på situationen. Det giver mig mulighed for at lære de unge spillere, jeg skal arbejde med, at kende, og samtidig får de mulighed for at lære mig at kende. I løbet af opstarten vil mange af de unge også være en del af Castilla-truppen, og jeg kan godt lide at være med til at støtte udviklingen på det område. Vi er i gang, og nogle verdensmestre vil snart slutte sig til os. Med stor selvtillid og en stærk følelse af kærlighed til denne klub siger jeg: Hala Madrid y nada más.

Log-på for at kommentere

Seneste artikler...