Zidane: Vi taler ikke om El Clasico endnu
Zidane mødte pressen i Valdebebas i dag, forud for kampen mod Valencia på Mestalla, søndag aften. Her har man mulighed for at tage førstepladsen fra Barcelona, forud for onsdagens udsatte El Clasico. Netop El Clasico var Zidane ikke meget for at snakke om endnu.
- Valencia er en anden udfordring. De spiller rigtig godt, og får nogle gode resultater. De har lige kvalificeret sig til næste runde i Champions League, og vi vil spille vores bedste, for kampen i morgen er den vi er fokuserede på. Vi vil spille vores bedste, levere en god kamp og forsøge at fortsætte med at udvikle os som hold.
- Jeg vil ikke afsløre noget, for når man er i Real Madrid, studerer modstanderen altid hvad man gør, og de ting vi gør til træning, hvad vi siger, og selv kropsholdning kan blive analysered, hvis jeg klør mig på næsen eller mit hoved. Så jeg vil ikke afsløre noget om hvad jeg vil gøre i morgen med mit hold, så vi ikke giver modstanderen noget som de kan bruge. Jeg diskuterer ikke holdlister, og det er helt normalt for mig. Mine svar er altid det samme, det er en af mine strategier. Jeg ved ikke om det er et godt tidspunkt at møde Valencia på, de er et hold der gør det godt, og som er gået videre i Champions League. Vi ved hvem vi møder i morgen, og vi er klar til udfordringen.
Starter Casemiro på banen?:
- Træneren er altid den der har det sidste ord. Jeg taler med mine spillere på træningsbanen hver dag, for jeg er interesseret i at høre hvordan de har det. I Casemiros tilfælde, ved vi præcist hvor vigtige alle spillere er, og jeg skal sætte et hold til hver kamp. Vi skal kun tænke på denne kamp, for jeg ville lave en fejl hvis jeg begyndte at tænke på onsdagens kamp. Den næste kamp er altid den vigtigste.
Om rotationer:
- Det er svært ikke at rotere når vi har tre vigtige og store kampe i træk. Som jeg altid siger, har jeg 25 spillere, og jeg kan stole på alle sammen. Der er to eller tre der er ude, og jeg vil gerne have haft dem med. Jeg regner med alle i disse tre kampe.
Om Vinicius og Rodrygo:
- Alder betyder ikke noget i fodbold. Der er spillere på 16 eller 17 år, og så er der, som i Frankrig, en spiller på 42 år som stadig spiller. Alder betyder ikke noget, alle kan lide fodbold.
Om Bale:
- Jeg tror ikke Bales rolle er mindre vigtig. Jeg tager beslutningerne, og den anden dag lavede jeg tre udskiftninger, og han var ikke en af dem, men han er en af os, og vi regner med ham. Jeg har 25 spillere og de er alle vigtige. Vi kan tale om den ene eller den anden spillere, og om hvem der er vigtigst. Men for træneren er de alle vigtige, ikke kun i én kamp, men i det daglige arbejde. Jeg arbejder med den hver dag, og de er alle engagerede. Det er det vigtigste for mig.
El Clasico:
- Vi taler ikke om den, og hvad der sker på onsdag. Vi bekymrer os om kampen i morgen, for det er vores næste kamp. For mig, som Real Madrid-træner, og for alle der arbejder her, er vi kun interesserede i den næste kamp. Valencia-kampen er i morgen, og det er den vigtigste.
Om længere hvile til Barcelona:
- Det er LaLiga der laver kampprogrammet, og det respektere vi. VI kan ikke gøre noget ved det, jeg er ikke den der udvælger kampprogrammet. Vi respekterer det, og vi spiller på onsdag efter at have spillet i morgen. Det kan vi ikke ændre.
Om Mbappe:
- Han er PSG-spiller, og jeg vil ikke tale om ting der omhandler en handel med ham. Det ville være mangel på respekt. I forhold til alt andet, så ved folk at jeg kender Kylian rigtig godt, men jeg skal vise respekt.