Zidane: Courtois besluttede selv, at han ville gå med frem

Zinedine Zidane var særdeles ærgerlig over, at Real Madrid ikke kom fra Valencia med alle tre points. Efter kampen sagde han følgende:

- Det ene point er en meget lille præmie. Til sidst fik vi et vigtigt resultat, men det er en skam, for vi spillede en rigtig god første halvleg. De kom bedre med i anden halvleg og det blev mere ligeligt. Med alt det vi gjorde, så synes jeg at vi fortjente at score et mål som kompensation for holdets indsats. Sådan er fodbold og det må man ikke brokke sig over. Man må acceptere, at sådan er det.

Casemiro blev holdt ude hele kampen, men det havde ikke noget at gøre med den forestående El Clásico-kamp og hans risiko for at komme i karantæne, sagde Zidane:

- Det var ikke med i planen, at han skulle spille og de, der var på banen, gjorde det godt. Casemiro har spillet mange kampe og jeg er glad for præstationen uden ham. Vi spiller uafgjort, men jeg synes at vi fortjente en smule mere. Casemiro havde spillet 21 kamp og han skulle have et hvil, men jeg tænkte kun på Valencia-kampen.

Om Courtois hovedstød til sidst, hvor den belgiske målmand gik med frem, sagde han:

- Det var ham selv, der besluttede at han ville gå med frem og det viser, at vi vil mere og at vi aldrig giver op. Det uafgjorte resultat er den del af den indsats, vi leverede, som var rigtig flot. Dette er Real Madrid, et hold, som aldrig giver op. De troede på at de kunne og det viste de.

Zidane havde gjort sit forarbejde godt og derfor var både Isco og Rodrygo på banen fra start:

- Ideen var at spillerne skulle have bolden meget og samtidig arbejde defensivt. Senere i kampen ville vi være mere direkte med Gareth Bale og Vinícius, men det gik ikke som forventet.

Seneste artikler...