Valverde storroser Zidane: Det er ikke nemt at starte en uerfaren knægt i de svære kampe

Fede Valverde har været en af de helt store solstrålehistorier i Real Madrid og spansk fodbold i indeværende sæson, hvor han har grebet de chancer, han har fået, og spillet sig ind på holdkortet som en af Zinedine Zidanes vigtigste spillere.

Real Madrids franske træner har vist Valverde stor tillid, og det er noget som den 21-årige uruguayanske midtbanemotor sætter stor pris på.

- Zidane har stolet på mig som starter, siger han, ifølge marca.com, i et interview med Tunel.

- Det er ikke nemt at spille en uerfaren knægt på 21 år i svære kampe, og slet ikke med tanke på, at holdet var inde i en dårlig periode og mødte kritik fra pressen.

Valverde fortæller i interviewet ligeledes lidt om, hvad Zidane forlanger af ham på såvel træningsbanen som fodboldbanen.

- Han beder mig om at arbejde for holdet og vise, hvad jeg kan med bolden. Han ansporer mig til at gøre de samme ting i kamp, som på træningsbanen; fordel spillet med kvalitet og vær omhyggelig med mine afleveringer, hvilket er fundamentalt for Zidane, siger Valverde og fortsætter:

- Ligeledes ser han meget gerne længere fremme på banen, da han synes, jeg har et godt mellemdistanceskud, som jeg kan drage nytte af i modstanderens felt.

Selvom Valverde i skrivende stund udlever den helt store drengedrøm, understreger han, at rejsen til Real Madrids førstehold nødvendigvis ikke har været en dans på roser - det har krævet hårdt arbejde.

- Man kæmper for at nå hertil, siger Valverde.

- Jeg har arbejdet hele mit liv for at være der, hvor jeg er nu. Fodbold er mit liv. 100%. Det var svært til at starte med, fordi det ikke er let at træde ind i et omklædningsrum med spillere som Luka Modric, Casemiro, Sergio Ramos, Gareth Bale og Karim Benzema.

- I dag snakker jeg med dem alle sammen, men det er fordi, jeg har gjort mig fortjent til min plads i truppen. Jeg har bevist mig selv, og jeg føler mig som en del af holdet nu, efter en svær start, hvor jeg bare var bange for at begå fejl.

Valverde starter med overvejende sandsynlighed inde i aftenens El Clásico, hvilket bliver det første af forhåbentlig mange møder med Barcelona for den 21-årige midtbanespiller i Real Madrids trikot.

Seneste artikler...