Redaktionens bedste El Clásico-minder

Der plejer at være god fodbold på menuen, når Real Madrid og Barcelona brager sammen i verdens største fodboldkamp, El Clásico. Om under fire timer, mere præcist kl. 20:00, blænder TV2 op for kampen mellem de to spanske giganter; kampen om førstepladsen i LaLiga.

Vi glæder os som små børn her på redaktionen til aftenens kamp, og derfor vil vi gerne byde ind med nogle forskellige El Clásico-minder, vores bedste minder, inden de to spanske storhold entrerer Camp Nou.

Jonas Bjødstrup Nielsen

- 4-1-sejren som Jesper nævner, er selvfølgelig et godt bud, men mit bedste El Clasico-minde må være de to Super Cup-opgør i 2017 hvor man fuldstændig ødelagde Barcelona, med 3-1 ude, og 2-0 hjemme, og hvor Asensio og Ronaldo begge scorede fantastiske mål. Jeg kan ikke huske at have set så overlegen en præstation af Real Madrid i et El Clasico, og man fik virkelig forventningerne op, forud for en sæson hvor man skulle forsvare mesterskabet. Men det gik desværre ikke som man havde forventet efter de to magtdemonstrationer i Super Cuppen.

Jesper Frost-Hansen

- Åh, der har dæleme været mange gode. Sejren på 5-0 i 1995 var storartet. Den kom ca. en måned efter nederlaget til OB og det var med Zamorano i topform. Men 4-1-sejren hjemme, hvor Barcelona lavede El Pasillo inden kampen var også fremragende.

Thomas Sørensen

- Super Cup-opgør i 2017 hvor vi udspillede Barca med 3-1 ude, og 2-0 hjemme - Som Jonas rigtigt skriver så var Asensios og Ronaldo mål fantastiske og står meget klart, virkelig imponerende præstation.

Copa Del Rey finalen i 2014 på Mestalla mod Barca er også et godt minde. Som jeg husker det, så mangler vi i den kamp Ronaldo, men heldigvis lavede den gode Bale også andet end at spille golf dengang og scorede et fantastisk mål, hvor skildpadden, Bartra, og den afsky af en målmand, Pinto, virkelig kom på overarbejde.

Tore Hansen

- Nu er jeg jo ikke en af de ældre herrer herinde på Madridista.dk, men Jeg har alligevel oplevet nogle gode kampe. Jeg vil nævne Bales vanvittige solomål i Copa del Rey. Kampen blev spillet sent om aftenen og jeg fløj i hvert fald en halv meter op i luften da han scorede. Derefter løb jeg skrigende rundt i stuen, vækkede hele familien, men det var det værd.

Nicolai Sørensen

- Hmm, det må være i december 16 da vores egen Sergio Ramos udlignede på Camp Nou i overtiden. Jeg havde inviteret 5-6 venner over på franske hotdogs, øl og bold. Ingen af dem aner en skid om fodbold men lige den dag vidste de alt og især om hvor meget bedre Barcelona er i forhold til Madrid. Fra da Barcelona bragte sig foran i 2. Halvleg frem til lige før slutfløjtet blev der kørt hetz på Real Madrid samt deres fans. Det stoppede dog da Ramos reddede vores røv i overtiden.

Der blev helt stille på nær mig der nok overreagerede en lille smule. Jeg måtte hvert fald lægge mig ned og hvile mig længe efter kampen. Forhåbentlig sker det igen i aften, dog bare ved en sejr i stedet.

Nicklas Bendtsen

- Det er faktisk Super Cuppen i sommeren 2017. Jeg sad på Corfu og så den, og for første gang siden ca. 2004 havde man en idé om, at Real Madrid var foran Barcelona på parametre som talentarbejde og øjeblikkelig trup, på bagkant af den bedste sæson, jeg kan huske fra holdet. Velspillende og dynamisk. Fremtiden så simpelthen så lys ud. Det var ren lykke.

Oscar Gomez Svendsen

- 4-1 sejren i 2008 med Pasillo inden kampen. Champions League-semifinalerne i 2002 var også mindeværdige.

Daniel Andersen

- Der popper automatisk en masse forskellige billeder op i hovedet på mig, når jeg skal tage stilling til mine bedste El Clásico-minder.

Figos mål i 2001 efter et suverænt opspil. Det er et minde, der står indprentet i erindringen. Zidanes legendariske lob i 2002 på Camp Nou er ligeledes et mål, jeg sent vil glemme. Så er der hele 4-2 kampen i 2005 med Gravesen på midtbanen flankeret af den ene superstjerne efter den anden. 4-1 kampen med Pasillo. Baptistas legendariske mål i 2007 efter flot sammenspil med Ruud van Nistelrooy - vi vinder 0-1 på Camp Nou. Ronaldos "calma, calma", Ancelottis mesterstykke på Santiago Bernabéu i 2014, finalesejrene i Copa del Rey i 2011 og 2014, står ligeledes højt på min liste, men jeg vil alligevel pege på ét minde, som overgår dem alle, nemlig min indtil videre største fodboldoplevelse: 2-0 sejren på Santiago Bernabéu i den spanske Super Cup, hvor jeg var til stede på stadion. Der var en elektrisk stemning på lægterne kampen igennem, og der var aldrig tvivl om kampens udfald. Folk græd omkring os. Vi dominerede dem fuldstændig. Det var en magtdemonstration. Asensio til 1-0 efter nok et mageløst skud fra distancen og Benzema til 2-0 tæt foran mål. Det var smukt.

Simon Bang Nielsen

- Mit bedste minde fra El Clásico må være fra 2011, da Cristiano Ronaldo i den forlængede spilletid header Copa del Rey-pokalen hjem til Madrid. Finalen blev spillet midt i en april måned, der i alt talte fire El Clásicos. Jeg husker målet som utroligt forløsende - som om det var mere end blot et mål. Flere års frustration over Guardiolas Barcelona blev med ét visket væk. Ronaldo steppede op og gjorde det han var købt til: At vælte Barcelona af pinden. Målet markerede en ny periode for Real Madrid, der ført an af Mourinho igen blev den magtfaktor, som vi skal være.

Seneste artikler...