Zidane: Nej, vi køber ikke en angriber
Zinedine Zidane var naturligvis alt andet end tilfreds med kun at få et point ud af anstrengelserne mod Ath. Bilbao i gårsdagens kamp.
Efter kampen sagde han følgende om det målløse opgør i en chancerig kamp:
- Som altid når vi har spillet en kamp, som vi gjorde, med masser af chancer, så er jeg ked af det på mine spilleres vegne. Når vi ikke scorer på de chancer, som vi skaber, så er vi irriterede. Når man har chancer, skal man score og i de tre seneste kampe har vi haft masser af spil og meget få mål.
Zidane blev herefter spurgt, hvad der ligger til grund for de manglende mål:
- Hverken uheld eller selvtillid, det vigtigste er at skabe chancer. Vi skabte så mange chancer…..Vi skal fortsætte; det, der skal gå ind, skal nok gå ind. Lige nu får vi ikke de scoringer, men det skal ikke ødelægge moralen, vi skal tænke at dette år har været rigtig godt i alle henseender. Vi slutter året lidt regulært, men vi har lyst til at komme i gang med 2020.
Zidane mener derfor ikke, at der er grund til bekymring:
- Det mener jeg ikke, men enhver kan have sin mening. Vi tager det roligt. Det, som vi har gjort gennem 4-5 måneder har været godt.
Om følelsen efter kampen i går, sagde han:
- Jeg er irriteret på mine spilleres vegne, for de spillede en stor kamp. De har arbejdet godt og giver alt i hver eneste kamp. Jeg kan ikke bebrejde mine spillere noget. Jeg er glad for holdets udvikling. Vi havde en svær start, men vi har forbedret os meget. Defensivt står vi godt og det med scoringerne ændrer vi i 2020.
Det naturlige spørgsmål er naturligvis om det bliver med tilførslen af en ny angriber, men her er Zidane meget klar i mælet:
- Nej. Absolut nej, jeg ser ikke noget behov for at købe en angriber.
Endeligt er Zidane dog glad for, at publikum er vendt tilbage til Estadio Santiago Bernabéu:
- Jeg føler, at publikum er vendt tilbage. Vi har behov for en stærk hjemmebane og vi er glade for, at folk kommer for at se os. Tilhængerne er helt sikkert stolte, fordi vi giver alt på banen.
Og så slutter Zidane af med at fortælle, hvad han har sendt spillerne på ferie med:
- Efter kampen fortalte jeg spillerne, at det vigtigste er at give alt, at dette er et langt kapløb. Vi ramte træværket tre gange. Vi har et hold med kvalitet og vi ved, at ud fra tålmodighed, kan vi ændre det hele.