Casemiro: Fede Valverde bliver en af de bedste 8ere i verden i løbet af to år
Casemiro har i Real Madrid udviklet sig til at være en af verdens absolut bedste midtbanespillere, men i et interview med Revista Libero, erklærer brasilianeren sig som stor fan af Fede Valverde, som han uden at tøve spår til at blive en af verdens bedste 8ere inden for de næste to år:
- Han har gang i en helt utrolig sæson, han er en af de vigtigste spillere i verden og han udvikler sig i hver kamp. I løbet af to år vil han være en af de bedste 8ere i verden.
Han sammenligner ham endda med to andre holdkammerater i Real Madrid, nemlig Kroos og Modric:
- For mig kan en 8er være Kroos og også Modric. De har kontrol over kampen og lægger bolde til angriberne, men for mig tæller det også, at Valverde kan og bør hjælpe i defensiven.
Casemiro kom selv til Real Madrid som helt ung og spillede den første tid hos Castilla og derfor føler han sig også som en Canterano:
- Det var altid en ære og en fornøjelse at udvikle sig på ungdomsholdet. Så kender man klubbens struktur og tilhængerne. Jesé var stjernen på det hold, som jeg spillede på, som også talte spillere som Lucas Vázquez, Morata, Nacho, Cherychev….det var meget smukt og jeg lærte ting, som er meget få forundt. Jeg føler mig som en Canterano.