Landstræner: Jovic' problem er Jovic
Luka Jovic’ 2019 endte ikke som man kunne have håbet på. Serberen scorede masser af mål i foråret for Frankfurt, men efter sommerferien har det været småt med scoringerne. Serbiens landstræner, Ljubisa Tumbakovic, fortæller at den eneste der skal have skylden for det, er angriberen selv:
- Jeg tager mig af hver spiller for at få det bedste ud af landsholdet, siger Tumbakovic til serbiske Blic Sport.
- Jeg har aldrig givet op på nogen. Én spiller, som har flyttet sig væk fra holdet, er Luka Jovic og sandheden er, at han er den eneste. Der er ingen problemer mellem os. Luka Jovic’ problem er Luka Jovic.
De to har dog ikke haft et helt gnidningsfrit forhold i det forgangne år. I en kamp mod Portugal fik Jovic kun tre minutter på banen, før han blev skadet. Han vendte tilbage til Madrid, mens Serbien spillede mod Luxembourg, og fire dage senere var Jovic så klar til at spille for Real Madrid.
- Pludselig forlod han træningen. Som træner vil jeg altid gerne have en spiller med hans niveau på holdet. Det ville ikke være professionelt af mig, hvis jeg ikke tænkte på ham. Det er dog ham, der skal overbevise os - medierne, fans, forbundet og mig, som hans træner - om, at han er klar og ansvarlig. Han har ikke taget nogen skridt i den retning, lyder det slutteligt fra Tumbakovic.