Doris Valverde: Fede drømte tidligt om Real Madrid

Bag enhver mands succes, står en kvinde. Siger man.

I Fede Valverdes tilfælde har moderen, Doris Valverde, spillet en stor rolle og i et interview med Marca er hun tydeligt stolt over sønnikes præstationer. Hun bliver blandt andet spurgt, om hun er mest stolt over sønnen som person eller som fodboldspiller:

- Uden tvivl min søn som person. Fede er ydmyg, en god ven og alle elsker ham. Han er, synes jeg, en god dreng, bror, fætter, søn, ven……….han har et stort hjerte.

Om de første dage som professionel spiller i Peñarol, siger Doris Valverde:
- Jeg kan huske, at han snakkede meget med Diego Forlán i Los Aromos. Ham værdsætter vi højt. Jeg kørte min søn til træning hver eneste dag, for han havde ikke kørekort. Her lærte vi Forlán at kende. Jeg kan huske, at jeg strikkede uldstrømper til hans ældste søn, Martín.

Hun bliver også bedt om at fortælle historien om, hvordan Fede Valverde stolt erklærede sig som Madridista i en tidlig alder:
- Det er rigtigt. Fede var fire år. Han stod op en morgen og sagde til os: ”Far og mor, jeg drømte, at jeg var på et stadion, hvor de råbte mit navn. Jeg var klædt i hvidt og de snakkede et andet sprog end os.” Men det stoppede ikke her. Jeg husker, at da han var 10-11 år, drømte han igen og fortalte mig: ”Mor, det hold, jeg drømte om, er Real Madrid. De er ”Gallegos” (siger man om alle spaniere i Uruguay, red.) og de råbte Fede og ikke Pajarito (kælenavnet, red.). ”

Doris Valverde bor i dag i Madrid og støtter sammen med faderen, Julio, op om Fede Valverde, som fik følgende gode råd med på vejen:
- At man altid skal arbejde hårdt for at få opfyldt sine mål og sine drømme.

Seneste artikler...