Zidane: Jeg er glad på Iscos vegne

Zinedine Zidane viste igen sine taktiske evner, da Real Madrid i går udspillede Valencia i semifinalen i den spanske Super Cup og efter kampen var han da også ovenud tilfreds med præstationen:
- Jeg er glad, men træt. Alle var på et højt niveau. Isco havde brug for målet, scoringerne fra Kroos og Modric var geniale. Alle har det godt, men vi har ikke vundet noget.

Som noget nyt var alle fem midtbanespillere i startopstillingen og om det sagde Zidane:
- Jeg kunne have spillet med kanter, men jeg besluttede, at Isco og Modric ville gøre mere centralt på banen. Det vigtigste var det høje pres og at spille bolden godt rundt. Vi ønskede at gøre skade på modstanderen fra start. Det hele lykkedes godt. Vi kan altid godt lide at afprøve nye ting. I den kommende kamp vil vi gøre noget helt andet. De kom til at lide, når de skulle løbe efter bolden og det var det, vi forsøgte.

Luka Jovic var en af de spillere, som fik en gylden chance i går aftes, men den generelle holdning er, at han ikke udnyttede den. Zidane bakkede dog op om angriberen:
- Han spillede en god kamp, selvom han ikke fik scoret. Han arbejdede meget. Det er ikke let, når man i kke spiller meget, for så er der en forskel i niveauet. Han ville helt sikkert have været mere glad, hvis han havde fået scoret. Han gav alt på banen. Vi er et hold og han gjorde sit arbejde.

Isco spillede til gengæld en rigtig god kamp og Zidane var glad på spanierens vegne:
- Jeg har ingen fortjeneste i hans genrejsning. Alle arbejder for at være på toppen. Det bedste er den dynamik, som vi viser i hver kamp. Jeg ved ikke, om det er den bedste version af holdet, men det var en god kamp. Jeg glæder mig på Iscos vegne. Han har personlighed og ønsker at spille. Han tynges ikke af ansvaret. Alle har det godt, selvom der er nogen, som ikke spiller så meget. Vi vil fortsætte sådan her. Hver gang, jeg sætter en spiller på banen, gør han det godt.

Om fornemmelsen efter kampen og klapsalverne til spillerne, sagde han.
- Det var en sejr og det spiller vi for. Vi blandede alle ingredienserne for at få sejren. Det er en fortjent og arbejdsom sejr. Det var en god kamp fra start til slut og i anden halvleg var vi endnu bedre, fordi vi spillede mere bredt. Og det er ikke let mod så godt et hold. Men dette er kun en semifinale, nu skal vi hvile ud.

Seneste artikler...