Gerrard: Real Madrid ville have mig til at starte en krig med Liverpool

Det er ingen hemmelighed, at Liverpool-legenden, Steven Gerrard, i flere omgange var tæt på at skrive kontrakt med Kongeklubben. I podcasten The Greatest Game fortæller han i samtale med en anden Liverpool-legende og tidligere holdkammerat, Jamie Carragher, mere detaljeret om Real Madrids forsøg på at hente ham.

- Real Madrid ønskede, at jeg skabte en krig med Liverpool for at forlade klubben, det var den eneste måde, det kunne ske på.

Carragher nævner, at Kongeklubbens daværende anfører, Rául, efter at have tabt 4-0 til Liverpool spurgte Gerrard, om han ville skifte til klubben. Gerrard tilføjer:

- Jeg er ikke sikker på, hvor seriøst han mente det, men det var en smule flirtende. Det var ikke noget stort.  

Gerrard: Forestil dig at spille for Mourinho i Madrid

I 2005 vandt Liverpool Champions League-finalen mod Milan, og omkring det tidspunkt skabte Gerrard kontroverser i klubben ved at anmode om en transfer. Her var Mourinhos Chelsea den mest oplagte destination, og i Real Madrid forsøgte portugiseren nogle år senere igen at hente Gerrard.

- Forestil dig at spille for Real Madrid i et par år, forestil dig at spille for Mourinho i Champions League med Real Madrid, det ville være en utrolig oplevelse. Men det skete ikke.

Gerrard blev i Liverpool og spillede for sin bardomsklub frem til sommeren 2015, inden han rundede sin professionelle karriere af med en enkelt sæson i La Galaxy.

Seneste artikler...