Zidane skamroser Lucas Vázquez efter gårsdagens sejr
Zinedine Zidane var rigtig glad for Lucas Vázquez præstation i går, og er ligeglad med den kritik, der fra tid til anden rammer den spanske højrekant, ligesom han delte roser ud til resten af truppen efter indsatsen mod Zaragoza.
- Det vigtige er, hvad jeg synes om ham. Han har al min kærlighed. Jeg tror på ham, fordi han er en dejlig dreng, der giver sig fuldt ud på banen.
- Folk må mene om ham, hvad de vil og det er vi nødt til at acceptere. Han er spiller, der har spillet sig op gennem akademiet og folk vil se spillere, der giver sig fuldt ud på banen og det kendetegner Lucas.
- Jeg er glad for hans mål, for Vinícius' mål, for Karims mål....
Selvom Luka Jovic har haft meget svært ved at få netmaskerne til at blafre i indeværende sæson, har Zidane stadig tiltro til sin serbiske reserveangriber.
- Jeg vil gerne have ham til at score, men det skal nok komme, hvis han fortsætter sit arbejde. Han er ung, lige kommet til klubben og det gode er, at han spiller på et hold med mange dygtige spillere, så han kan tilpasse sig.
- Det hele vil ændre sig for ham, når han kommer på tavlen igen.
Det var ikke kun offensivt Vinícius Jr. imponerende. Således var Zidane også tilfreds med brasilianerens defensive indsats mod Zaragoza.
- Det er et job, han skal udføre, som alle andre. Og det gør vi alle bedre end tidligere. Det er meget godt at holde buret rent.
Toni Kroos levere også en stor indsats mod Zaragoza, og det har egentlig været tyskeren varemærke hele sæsonen, hvorfor han igen må betragtes som en af de bedste midtbanespillere i verden.
- Jeg er glad på hans vegne. Toni er et forbillede og han er meget dygtig, men jeg vil hellere fremhæve hele holdets arbejde. Når alt kommer til alt, er det vigtigt for en træner at se det store billede. Vi kan skifte spillere og alle gør det stadig godt.