Zidane: Det irriterer mig at skulle foretage to udskiftninger i pausen

Zinedine Zidane var glad for den hårdt tilkæmpede sejr i El Derbi mod Atlético Madrid, men undervejs måtte han dog flå Toni Kroos og Isco ud i pausen og det behagede ham ikke:

- Jeg brød mig ikke om at tage dem ud, for det var mit ansvar, men jeg var nødt til at ændre det. Jeg var ikke tilfreds med det, som jeg så på banen. Men det var ikke på grund af spillerne, men på grund af mig. Det var mit ansvar. Jeg udskiftede Isco og Toni, men jeg kunne have taget en hvilken som helst anden spiller ud. Jeg søgte mere spil på kanterne og et højere pres. Men det var ikke spillernes fejl. Det var min.

Vinícius var en af de spillere, som kom ind efter pausen og han fik sat noget liv i Real Madrids offensiv og var med i opspillet til sejrsmålet. Om ham sagde Zidane:
- Vi står alle sammen. Det er rigtigt, at udskiftningerne ændrede kampen, men det irriterer mig at skulle skifte to spillere ud i pausen. Det bryder jeg mig ikke om på deres vegne, men jeg var nødt til det. Anden halvleg var bedre, vi pressede bedre og var de bedste. Jeg synes, at vi fortjente sejren.

Om snakken i pausen:
- Hvad der sker i omklædningsrummet vil jeg ikke fortælle. Vi var nødt til at gøre noget andet og det gjorde vi meget bedre i anden halvleg. Vi var nødt til at ændre på opstillingen.

Om sejren sagde Zidane:
- Det er svært at vinde El Derbi, for det er en meget speciel kamp og fordi Atlético Madrid forsvarer sig godt i alle aspekter. De havde gode opspil i første halvleg, hvor de ikke kun forsvarede. Vi er meget glade for de tre points, men et Derbi giver de samme points som enhver anden kamp.

Seneste artikler...