Mbappé likede Real Madrid-sejr på Instagram
Kylian Mbappé var særdeles tilfreds med Real Madrids sejr over Atlético Madrid og det viste han ved at like et instagram-opslag og det kom efter en bevæget lørdag for den franske angriber, hvor det igen blev bevist, at han har et anstrengt forhold til Paris SG-træner, Thomas Tuchel.
Mbappé blev nemlig udskiftet i hjemmesejren over Montpellier og her nægtede angriberen at give hånd til Tuchel, hvilket førte til en større meningsudveksling mellem parterne på sidelinjen og efterfølgende var Thomas Tuchel utilfreds med hændelsen og sagde følgende:
- Hvis du tror, at jeg mangler autoritet…….jeg er træneren. Nogen skal besluttet, hvem der skal ud og ind og det er mig. Kylian er meget intelligent, han ved udmærket, hvad han gør. Han bryder sig ikke om at blive udskiftet. Det gør ingen spillere. Det er ikke gode billeder af hændelsen, men vi er ikke den eneste klub, som har disse reaktioner. Det så jeg i Dortmund og man har også set det i klubber som Liverpool og Manchester City. Jeg ser mange kampe og disse situationer kommer jævnligt. Det er ikke godt, for det åbner op for diskussioner. Vores gruppe er meget professionel og meget koncentrerede og disse billeder giver et andet indtryk og det er en skam. Jeg er ikke skuffet, jeg er trist. Jeg forklarede ham, hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde. Det vil jeg fortsætte med, at forklare tingene ud fra et sportsligt synspunkt. Vi spiller ikke tennis, vi spiller fodbold og man er nødt til at respektere alle.
Episoden kommer oven i en periode, hvor det er almindeligt kendt, at Kylian Mbappé tøver med at forlænge sin kontrakt med Paris SG, hvilket blot har øget rygterne om et muligt skifte til Real Madrid. Parterne følger i hvert fald hinanden tæt.
Se meningsudvekslingen mellem Tuchel og Mbappé her: