Zidane: Som cheftræner har du ingen garanti for at blive

Zidane har udtalt sig forud for kampen mod Betis søndag aften, og ud over selve kampen kom han også ind på coronavirussen, Hazards operation og sin egen fremtid.

Flere steder i Europa bliver fodboldkampe for tiden udsat eller spillet uden fans på lægterne på grund af coronavirussen, men det er endnu ikke tilfældet i Spanien. Zidane blev spurgt ind til situationen:
- Det er ikke en god ting at spille bag lukkede døre eller at udsætte kampe. Det sker allerede i Frankrig og Italien, og det kan også ske i Spanien. Det er ikke noget, jeg har forstand på, vi har folk omkring os, der siger, hvad vi skal gøre.

Om kampen mod Betis:
- Vi ved, at det er en svær kamp og et svært sted at spille. De har fået nogle problematiske resultater, men de er et godt hold. Det bliver en fysisk kamp, men også teknisk og vi bliver nødt til at spille godt.

Om Marianos situation efter sit mål mod Barcelona:
- Ligesom resten af spillerne skal han være klar. Når du har en trup som denne, der er fyldt med gode spillere, er det svært at udelade nogen. Det vigtigste er at gøre det godt, når man udtages.

Marcelo spillede sin måske bedste kamp i sæsonen mod Barcelona, og Zidane var også tilfreds med det, han så.
- Der bliver sagt meget om Marcelo. Han er en meget vigtig del af truppen. Jeg er glad for hans præstation mod Barcelona, og vi skal alle fortsætte på denne måde.

Vinícius har gjort en god figur i 2020, og han lagde blandt andet op til Iscos mål mod Manchester City, hvorefter han scorede mod Barcelona. Der bliver derfor skrevet om, at han har overhalet Bale i kampen om spilletid, men Zidane afviser at se på det sådan:
- Der er ingen her, der er over andre. Spillerne er alle vigtige, fordi de bidrager alle til holdet. Jeg tager beslutningerne, og det er ikke nemt, fordi de vil altid spille.

Om Hazards operation:
- Jeg har talt med ham efter skaden og efter operationen. Han var meget påvirket efter skaden, men nu er han i bedre humør. Jeg håber han kommer sig hurtigt.

Om at blive kædet sammen med jobbet som cheftræner for Juventus:
- Jeg er her, og jeg har allerede sagt, at det er en glæde. Jeg er ikke blevet kontaktet. Der bliver skrevet så meget.
- Inden for trænerfaget findes der ingen garanti for at blive. Det vigtige er at holde fokus hver dag. Jeg er Real Madrid-træner nu, men det kan ændre sig i morgen.

Kampen mod Betis fløjtes i gang i morgen aften klokken 21.

Seneste artikler...