Mijatovic: Sanz var som en far for mig
Lorenzo Sanz´ tragiske bortgang i går aftes er blevet modtaget med stor sorg og en af dem, der i dag begræder tabet af den tidligere Real Madrid-præsident, er Pedja Mijatovic, som scorede det afgørende mål i La Septima-sejren i 1998. Han siger følgende om dødsfaldet:
- At få sådan en ende på livet, uden at få lov til at sige tage afsked, uden at få lov til at give et sidste farvel. Det er meget hårdt og meget trist. Det er en af de værste aftener i mit liv. Jeg har været i permanent kontakt med Fernando (Lorenzo Sanz´ søn, red.) i disse dage og ved hvad der er sket, for de kunne end ikke snakke med ham, sådan som det sker for mange, som er indlagt på hospitalet.
At Lorenzo Sanz betød noget ganske særligt for Mijatovic, forklarer han således:
- Tristheden over ikke at kunne besøge ham på grund af smittefaren, overskygger alt. Det er meget hårdt. Jeg kan stadig ikke tro det. Jeg betragtede ham som min far. Jeg holdt virkelig meget af ham. Han var en vigtig person i mit liv. Vi fastholdt kontakten og spiste af og til sammen, vi var sammentømrede.
Mijatovic håber nu, at Real Madrid vil hylde Lorenzo Sanz efter fortjeneste, når Corona-krisen er bragt mere i ro:
- Det er en stor personlighed, som forlader os og en stor præsident, en af de bedste i historien. Han købte mig og fra da af, havde vi et rigtig godt forhold. La Septima-året var uforglemmeligt. Det er en meget trist aften og vi har ikke mulighed for at sige farvel til ham. Jeg forventer, at Madridismoen, når dette er ovre, vil give ham den hyldest, som han fortjener. Vi siger farvel til en præsident, som tegnede en epoke.