Davor Suker: Sanz havde et hjerteligt forhold til spillerne

Davor Suker har også med stor sorg modtaget nyheden om Lorenzo Sanz´ død i går aftes og til spansk presse siger han:
- Jeg kan ikke tro det. Han betød meget for mig som præsident og som person. Det er et meget hårdt slag.

Om Lorenzo Sanz som præsident, sagde Suker:
- Han var en stor præsident. Han købte meget vigtige spillere, som i sidste ende førte til La Septima-sejren i Europa. Vi husker stadig disse minder, som var de i går, men Lorenzo Sanz som præsident. Vores tilbagekomst til Madrid efter at have vundet i Amsterdam. Da var han den lykkeligste mand i verden.

Og Davor Suker husker også et hjertevarmt menneske:
- Jeg skylder ham meget, for han var ansvarlig for, at jeg kunne spille i Real Madrid. Han havde altid en hjertelig behandling af spillerne. Han vidste meget om fodbold, men det bedste ved ham var hans hjerte. Han konstruerede et mesterligt Real Madrid.

Og Suker slutter af med håbet om en værdig afsted med den tidligere Real Madrid-præsident:
- Jeg ved, at dette er meget smertefuldt, som det er forløbet. I løbet af kort tid vender vil tilbage til normale tilstande og så er det tid til at tage afsked med Lorenzo, som han fortjener det. Mange tanker til familien og til hele Madridismoen.

Seneste artikler...