Michel Salgado: Ingen Madridista vil glemme dig

Real Madrids tidligere højreback, Michel Salgado, blev i 1999 hentet til klubben fra Celta Vigo, og det var mens nu afdøde Lorenzo Sanz var præsident. Salgado giftede sig med præsidentens datter, Malula Sanz, og nu mindes den tidligere topspiller sin tidligere præsident og svigerfar på sociale medier.

Sammen med nogle billeder af dem sammen skriver Salgado følgende:
- Jeg ved ikke, hvordan jeg skal begynde, fordi det har været meget svært, men det første billede er fra den dag, vi mødtes, dagen hvor jeg blev præsenteret i Real Madrid. Jeg blev i Real Madrid i lang tid, men jeg vil altid være en del af din familie. Fra det øjeblik mine forældre døde, var du og Mari Luz (Sanz’ kone, red.) som forældre for mig, og jeg vil altid være taknemmelig.

Ifølge Salgado kom han og Sanz godt overens, fordi deres livshistorier minder om hinanden.
- Vi kom altid godt ud af det med hinanden, måske fordi vi har lignende historier. Ydmyge familier og vi opnåede vores drømme med masser af hårdt arbejde. Du efterlader en fantastisk kone, fem fantastiske børn og 17 børnebørn, som elsker dig.

Salgado påpeger endvidere, at Sanz har en særlig plads i Real Madrids historie.
- Ingen Madridista vil glemme dig. Det siger jeg, fordi jeg ved, hvad Real Madrid betød for dig. Du var her, siden du var syv år gammel og solgte vand sammen med din bedstemor på Bernabéu, og siden blev du præsidenten, der bragte de to første Champions League-titler (i dens nuværende format; det var nummer syv og otte i alt, red.) til klubbens historie.

Salgado afrunder sin følelsesladede hilsen således:
- Hvil i fred, glem ikke at bære dit skinnende klubemblem af guld på din jakke så stolt, som du plejede at gøre det. Jeg ved, at Salgado-Sanz-familien med din datter Malula og dine børnebørn Malu, Miguel og Alan aldrig vil glemme dig. Du vil altid være præsidenten i dette hus. Hvil i fred Don Lorenzo Sanz.

Seneste artikler...