Slutski: Ødegaard er klar til Real Madrid allerede nu
Martin Ødegaards træner fra Vitesse-tiden, Leonid Slutski, er overbevist om, at nordmanden er klar til at tørne ud for Real Madrid i den kommende sæson. Det fortæller han i et interview med Efe:
- Jeg er sikker på, at Martin Ødegaard er klar til at spille i Real Madrid allerede fra nu. Han er allerede en spiller på et højt niveau. Han er klar til at kæmpe for en plads på et hvilket som helst hold i verden. Hvis Real Madrid giver ham chancen, ender han med at spille.
Leonid Slutski er nu træner for Rubin Kazan, men han har fastholdt kontakten med Martin Ødegaard og var imponeret over nordmandens indsats på Estadio Santiago Bernabéu:
- Da jeg så ham på Estadio Santiago Bernabéu, blev jeg fuldstændig overbevist om, at han har den individuelle kvalitet til at spille for Real Madrid. Han er en meget anvendelig spiller, som kan bruges på næsten alle offensive positioner. Formationen er ikke afgørende for ham. Han kan spille både som 10er og på kanten. Det gør ikke noget, om det er 4-4-2 eller 4-3-3. Hvis man skal lede efter en fejl, så er det at det ville være ideelt, hvis han var hurtigere. Han har ikke det eksplosive antrit, han er ikke som Mbappé.