Roberto Carlos: Jeg forhindrede Marcelo-udlejning
Legendariske Roberto Carlos fyldte 47 år i går og i den anledning snakkede han med ESPN og her kom man blandt andet ind på tidspunktet, hvor Marcelo kom til Real Madrid som fremtidig afløser for Roberto Carlos.
Her blev Marcelo med det samme stillet i udsigt, at han skulle udlejes til en anden spansk klub, men det fik Roberto Carlos forhindret:
- Jeg lærte Marcelo at kende, da han var 18 år. Real Madrid ønskede at udleje ham til nogle klubber her i Spanien og jeg var det første til at sige nej. Det var svært at håndtere for Marcelo, som først lige var kommet til Spanien og så finde ud af, at man ville udleje ham.
Roberto Carlos tog med det samme Marcelo under sine vinger og behandlede ham som en lillebror og blandt andet blev Marcelo inviteret til jul hos Roberto Carlos, på et tidspunkt, hvor kalenderen ikke tillod spillerne at tage hjem og fejre jul:
- Jeg kender vigtigheden af at holde jul med sin familie. Når man er langt fra Brasilien, ønsker man at have et hus og at føle, at det er ens eget. Jeg boede sammen med min tante og sagde til hende: Tante, Marcelo kommer med sin familie, kan du ikke gøre plads til dem og få dem til at føle sig hjemme hos os.