Interview med Kubo: Jeg vil udnytte min chance, når jeg får den
Hvis ikke det havde været for coronakrisen, ville Takefusa Kubo i dag have spillet sin første kamp på Santiago Bernabéu, eftersom Mallorca, som han er udlejet til, skulle have gæstet Real Madrid. Det kommer japaneren blandt andet ind på i et interview med AS, og vi bringer her højdepunkterne.
Om udsigten til at spille på Bernabéu:
- Sandheden er, at jeg var virkelig spændt på at spille kampen. Alle kampe er vigtige for mig, men denne var speciel. Jeg har ikke spillet der endnu, men jeg glæder mig. At gå ud og varme op og kigge op på 85000 mennesker må være virkelig motiverende.
Om Real Madrids interesse:
- Vi vidste, at der var forskellige klubber, der var interesserede, men min familie og jeg ville ikke vide noget om det, før jeg havde den rigtige alder. Da jeg fyldte 18 år den 4. juli, sagde Real Madrid, at de ville komme til Japan og besøge mig.
På trods af sin fortid i Barcelona valgte Kubo Real Madrid, og til spørgsmålet om, hvorfor han valgte Kongeklubben, svarer han:
- Først og fremmest den sportslige plan, de havde lavet til mig, den var virkelig spændende. Derefter at de kom til Japan for at vise mig den og forklare den til mig ansigt til ansigt.
- Jeg bemærkede, at i Madrid behandler de dig, som om du er endnu et medlem af familien, og det betød noget for mig.
Om optaktssæsonen med Real Madrid:
- I starten var jeg lidt nervøs over at have verdenskendte stjerner omkring mig, det øverste niveau inden for fodbold. Men jeg tilpassede mig lidt efter lidt.
- Alle mine holdkammerater behandlede mig godt, også den tekniske stab og især Zidane. Han er en manager, der går op i de mindste detaljer. Han stillede mig en masse spørgsmål.
Om fremtiden i Real Madrid:
- Alt afhænger af mig. Lige nu er jeg hos Mallorca for at gøre mit bedste og vise, at jeg kan konkurrere.
- Det er klart, at en klub som Real Madrid ikke er som andre. Alle spillerne er på det højeste niveau, og det er svært at vinde en plads der. Men jeg vil blive ved med at arbejde, og jeg vil vente på min chance, og når jeg får den, vil jeg udnytte den.
Om hvorfor han valgte Mallorca frem for Castilla og andre klubber:
- Under optaktssæsonen spillede jeg med og imod topspillere, og der voksede jeg mest. Det fik mig til at tro på, at jeg kunne spille i La Liga. Mallorca viste meget interesse, og selvom Raúl behandlede mig rigtig godt hos Castilla, kunne jeg ikke afvise tilbuddet, da det kom.
Om sin bedste position på banen:
- Det afhænger af, hvordan holdet spiller. Hos Mallorca er jeg altid til højre, og jeg føler mig tilpas der, men min ideelle position er som nummer ti. At modtage bolden mellem linjerne og drible derfra, aflevere og afslutte.
Kubo fortæller i øvrigt, at han ikke ved, hvad hans plan er i næste sæson, men han slår fast, at hans mål er at komme til at spille på Bernabéu i den hvide trøje. Japaneren skal dog til sommer indgå i et puslespil med resten af truppens ikke-EU-spillere i form af Rodrygo, Vinícius, Reinier og Militão, mens også Bale vil optage en af truppens tre pladser fra vinteren 2021.