Julien Stéphan: Camavinga har evnerne til at spille for Real Madrid
Rennes’ 17-årige midtbanespiller, Eduardo Camavinga, bliver regelmæssigt kædet sammen med et skifte til Real Madrid, og spanske AS har snakket med spillerens blot 39-årige cheftræner, Julien Stéphan.
Om Camavingas gennembrud på førsteholdet:
- Før spillede han for Rennes’ ungdomshold. Han skulle have spillet med U16-holdet, men han spillede hele sæsonen med U17. Jeg opdagede ham den sæson, jeg så ham spille ofte. I december 2018 blev jeg cheftræner, og jeg fik ham til at træne med førsteholdet, fordi jeg tidligt havde set hans potentiale. Det fortryder jeg ikke.
Om franskmandens unge alder:
- Jeg bed ikke mærke i, om han var 16 eller 20. Alder betyder ikke noget, når man har talent; når man er klar, så er man klar. Vi forsøgte at forberede ham på at træne med førsteholdet, og der var mange tegn på, at det ikke var for tidligt. Vi vidste, at det ville fungere, og vi gav ham en chance i slutningen af sidste sæson, og den udnyttede han.
Om Camavinga har evnerne til at spille for Real Madrid:
- Bestemt. Jeg kan inden for den nære fremtid se ham spille på det højest niveau med alle de forventninger, det medfører. Jeg har fulgt hans udvikling, og han har potentialet og kvaliteterne, der er nødvendige til en dag at spille for en topklub.
Camavinga har i denne sæson spillet 36 kampe for Rennes’ førstehold med ét mål og to assists til følge.