Benzema om retur til Lyon: Ikke nu, fordi jeg er i den bedste klub i verden
Real Madrids franske spydspids, Karim Benzema, afviser ikke, at han en dag vender retur til sin tidligere klub Lyon, selvom han slår fast, at det ikke kommer til at ske i den nære fremtid.
Til den franske klubs hjemmeside fortæller han:
- Jeg tror, at folk ved, hvor knyttet jeg er til Lyon. Om jeg vender tilbage? Ikke nu, fordi jeg er i den bedste klub i verden, og jeg vil fortsætte her.
Benzema fortæller desuden, at han ikke er afvisende over for at slutte karrieren i Lyon, som han har gode minder fra:
- Lyon er min klub, de er i mit hjerte. Jeg nød virkelig at spille der, når jeg startede på banen sammen med spillere som Juninho og Sylvain Wiltord.
Benzema har skrevet sig ind i Real Madrids historie som den foreløbigt fjerdemest scorende spiller med tiendeflest kampe for klubben, og det hænger ifølge franskmanden sammen med hans mentalitet:
- Alt er psykologisk, du er nødt til at være mentalt stærk. Intet var nemt for mig. For mig er alle kampe og træningssessioner vigtige. Jeg vil fortsætte med at demonstrere mange ting, jeg har mere at vise.