Courtois: Jeg blev målmand på grund af Iker Casillas

Thibaut Courtois har på sociale medier fortalt om grunden til, at han blev målmand, og det var ifølge belgieren oprindeligt legendariske Iker Casillas, som fik ham til at vælge målmandsposten:
- Da Iker Casillas startede med at spille for Real Madrid, så jeg hans kampe, og jeg blev målmand på grund af ham. Jeg holdt af at se ham spille, og jeg elskede Real Madrid.

Med hensyn til statur og kropsbygning var Casillas en anden slags målmand end Courtois, eftersom der næsten er 20 centimeters højdeforskel målmændene imellem, og Courtois fortæller da også, at han senere begyndte at hente inspiration fra Manchester Uniteds tidligere hollandske målmand, Edwin van der Sar:
- Da jeg var 14 år gammel var jeg høj og tynd, og jeg begyndte af følge van der Sar, fordi han var tættere på min spillestil.

Courtois kommenterede desuden på en række af sine målmandskolleger fra den spanske liga, hvor han især har roser til overs for Barcelonas stærke målmand, Marc-André ter Stegen:
- Han blokerer skud virkelig godt, ligesom Jan Oblak. Han (ter Stegen, red.) er den bedste i spillet med sine fødder, ligesom Real Sociedads Alex Ramiro, hvilket overraskede mig.

Til slut fortæller Courtois, at han glæder sig til at komme tilbage til træning på Valdebas, men her afventer man naturligvis fortsat regeringens tilladelse, før træningen genoptages.

Seneste artikler...