Roberto Carlos: La Séptima er mit bedste Real Madrid-minde
Roberto Carlos er anerkendt som én af de bedste på sin position. Han vandt adskillige titler i sin tid i Real Madrid, men én titel står dog ud som den bedste. Brasilianeren med tordenstøvlen fremhæver Real Madrids syvende Champions League-trofæ, La Séptima, som det bedste minde han har fra Madrid:
- Jeg glemmer aldrig den aften, fortæller han, om sejren og de efterfølgende fejringer.
- Da vi ankom til Cibeles var gaderne fyldte med hundredtusindvis af mennesker klædt i hvidt. Alle sang og fejrede. Hvis jeg skulle vælge et øjeblik i hele min Real Madrid-tid, ville det være den sejr.
Han kigger tilbage på den senere Galácticos-æra med stor glæde:
- Man kom ind i omklædningsrummet, satte sig ned og så Ballon d’Or-vinderen. Der var også årets spiller i Spanien, årets Pichichi (La Ligas topscorer, red.), den bedste målmand i verden… Det var noget særligt at være en del af det miljø.
- Til tider blev jeg nødt til at sidde og tænke: “Se, hvor du kom fra og hvor du er nu”. Jeg var meget stolt.
Roberto Carlos spillede i Real Madrid fra 1996 til 2007. Han scorede 69 mål og lavede 88 assists i 527 kampe.
Han fortæller i interviewet, at han har forladt sit hus to gange inden for den seneste måned. Begge gange for at handle.