Bruno Iglesias bliver det yngste medlem af 'Common Goal'
Real Madrids ungdomsspiller Bruno Iglesias er, i en alder af blot 16 år, blevet det yngste medlem af den velgørende organisation, som Manchester Uniteds Juan Mata har startet sammen med streetfootballworld. Common Goal går kort sagt ud på, at fodboldspillere og trænere donerer 1% af deres løn til velgørenhed.
Bruno Iglesias er samtidig den første Real Madrid-spiller, og han har valgt at donere til kampen mod COVID-19. Nærmere bestemt en organisation, der hjælper unge mennesker i sårbare og konfliktfyldte situationer.
- Det er en stor mulighed for mig at slutte mig til denne gruppe mennesker og bidrage min del, lyder det fra teenageren på Instagram.
- Fodboldspillere har det nemt, men vi, specielt folk på min alder, må ikke stoppe med at tænke på det der ikke er materielt. Vi må tage os af, hvad der virkelig er vigtigt, og have empati for alle andre. Det er noget der er tæt knyttet til dannelse.
Der er lige nu omkring 150 spillere og trænere der bidrager til Common Goal, heriblandt Kasper Hjulmand, Kasper Schmeichel, Jürgen Klopp og Juan Mata.