Medlem nr. 1, Sergio Nieto Díaz Albo: Jeg forventer, at vi bliver mestre
Den kendte spanske journalist på AS, Tomás Roncero, har været på besøg hos Real Madrids medlem nr. 1, Sergio Nieto Díaz Albo, som på trods af sine 95 år er i fuld vigør.
Som alle andre glæder han sig dog først og fremmest til at få styr på Corona-krisen og vende tilbage til mere normale tilstande. Det fortæller han i interviewet:
- Jeg er begyndt at kede mig over at være hjemme, men nu er der ikke så længe til vi kan komme på gaden igen. Forhåbentlig er denne ulykke snart forbi. Jeg har snart været et århundrede på denne jord, jeg har oplevet en verdenskrig og en borgerkrig, men jeg havde aldrig forestillet mig, at jeg på dette tidspunkt skulle opleve noget så frygteligt.
Om sit liv som Madridista, siger han:
- Da man begyndte at spille om det spanske mesterskab, var jeg blot fem år. Og kort efter meldte min far mig ind i klubben. Det var i 1932, da jeg var otte år gammel. Han var meget glad over, at Madrid havde vundet sit første mesterskab, så jeg skulle være medlem. Dette første mesterskab var med El Divino Zamora og nu er vi på 33 mesterskaber…Jeg forventer, at når fodbolden genoptages at det så bliver nr. 34. Vi har det inden for rækkevidde.
Og så finder Sergio Nieto Díaz Albo endnu et minde frem fra gemmerne:
- Min mor, Flora, forlangte at vi skulle spise frokost kl. 13, fordi vores Madrid spillede på Viejo Chamartín kl. 16.00 og vi skulle derud i god tid.
Det er ikke mange fans, som kan prale med at have set alle 13 Mesterholds-/CL-titler blive vundet, men Sergio Nieto Díaz Albo er en af dem:
- Jeg har set dem alle, men ikke nogen som de fem i træk med Di Stéfano og Paco Gento i front. Hvilket fantastisk hold, vi havde. Jeg glemmer heller aldrig Sergio Ramos´ mål i Lissabon. At vinde CL over Atlético på denne måde var en nydelse. Man må ikke glemme, at i vores generation var Atlético Madrid altid den store fjende at slå.
Sergio Nieto Díaz Albo har dog også et minde fra Copa-sejren på 11-1 over Barcelona i 1943:
- Glem ikke, at jeg var på Chamartín denne berømte eftermiddag i 1943, hvor vi slog Barcelona med 11-1 i semifinalerne i La Copa. Jeg spillede som amatør i Madrid og samme dag havde vi vundet La Copa de Educación y Descanso. Don Santiago Bernabéu inviterede os til at spise sammen med ham i gymnastiksalen på stadion og her forærede han os en billet til kampen. Det er umuligt at glemme….
Real Madrids medlem nr. 1 ud af 99.781 registrerede medlemmer slutter interviewet af med denne kommentar omkring, at Real Madrid er blevet kåret til det 20. århundredes bedste klub:
- Og det bliver vi også kåret til i det 21. århundrede, Roncero, det skal du ikke være i tvivl om.