Marcelo: Jeg vil ikke forlade Real Madrid
Der er blevet spekuleret i, om Real Madrids viceanfører, Marcelo, skal kigge sig om efter en ny klub til sommer, men forleden sagde brasilianeren selv i en live chat på Instagram med Fabio Cannavaro, at han ønsker at blive i klubben:
- Jeg vil ikke væk, og jeg tror ikke, at Real Madrid vil sælge mig. Jeg har gjort det rigtig godt, siden jeg kom til Madrid. Jeg har været her i lang tid, og det er en fantastisk historie. Jeg synes, det er godt, at gode hold er interesserede i mig, men jeg ved ikke, om Juventus er et af dem.
Marcelo forholder sig desuden til rygterne om, at han tidligere har været tæt på et skifte til Juventus med en god portion ironi:
- For to år siden havde jeg angiveligt allerede skrevet under med dem og havde deres trøje på, fordi jeg ikke kunne leve uden Cristiano Ronaldo – folk finder på så mange ting.
Den karismatiske venstreback havde desuden nogle kommentarer til nogle af sine holdkammerater. Blandt andet sagde han om Eden Hazard:
- Jeg synes, at han har gjort det godt. Hans skade var i det samme ben som tidligere, og det var en skam, men han vil vende tilbage. Han er en topspiller, den fart, som han gør ting med, er anderledes end hos alle andre.
Marcelo havde desuden positive ting at sige om hans to unge brasilianske holdkammerater, Vinícius og Rodrygo. Vinícius sammenligner han blandt andet med en af Real Madrids tidligere brasilianske kantspillere:
- Han minder mig om Robinho men med mere fart.
Om Rodrygo:
- Rodrygo er rolig, altid meget rolig. Det ser ud som om, at han har spillet i ti år, han er en klog spiller. Jeg fortæller dem begge, at de skal være rolige, og at deres tid vil komme, men at de lige nu skal give bolden til Benzema, som vil score målene.