Courtois: Ikke fair hvis Barcelona får titlen

Thibaut Courtois har ladet sin mening lyde i sagen om hvorvidt en aflyst La Liga-sæson skal resultere i et mesterskab til ligaens øjeblikkelige førerhold, FC Barcelona, eller ej. Ikke overraskende mener belgieren, at det ikke ligefrem ville være en fair løsning, at lade Barcelona vinde mesterskabet 11 runder før tid.

- Vi er kun to point efter Barcelona, og hvis sæsonen bliver aflyst og Barcelona får mesterskabet, vil det være uretfærdigt. Vi spillede uafgjort med dem og slog dem i denne sæson. Vi var det bedste hold, mener Courtois.

- Et mesterskab er baseret på alle kampene i sæsonen. Vi mangler 11 kampe, og det er for tidligt at vælge en mester. Hvis man skal vælge en mester før sæsonen er spillet færdig, så er det bedre, at der ikke er nogen mester.

Én ting er Spanien. En anden ting er England:

- I Liverpools tilfælde er det noget andet, fordi jeg ved ikke engang hvor mange point de er foran.

Én ting er han dog helt sikker på:

- Jeg vil afslutte sæsonen.

Real Madrid-truppen vil undergå COVID-19-tests på onsdag, og hvis alt går vel, vil træningen kunne tages op fra på mandag.

- Vi skal være 100% sikre på, at vi tager de nødvendige foranstaltninger før vi spiller igen. Hvad sker der hvis en spiller fra et andet hold bliver smittet? Der er mange ting at overveje, men jeg ville elske at spille sæsonen færdig.

Sæsonen i Spanien kan muligvis færdiggøres, men Champions League kan blive noget sværere.

- Vi ved ikke, hvad der vil ske med Champions League. Jeg kan ikke se, at vi må flyve mellem landene, fordi hvert land har forskellige regler og sikkerhedsforanstaltninger. Måske kan alle holdene spille det samme sted. Jeg forsøger at forberede mig på ethvert scenarie, fordi alt kan ske.

På trods af den lange periode i de spanske hjem, er målmanden klar til kamp nu:

- Jeg har forsøgt at være i bedst mulig form. Jeg er på min perfekte vægt til at konkurrere. Jeg er 100% klar til at starte igen, selvom temperaturen i Spanien snart rammer 40 grader og kampene bliver hårdere.

Seneste artikler...