Hany Ramzy: Salah fik et tilbud fra Real Madrid i 2018

Den tidligere assistenttræner for Egyptens herrelandshold, Hany Ramzy, fortæller, at Liverpools stjernespiller, Mohamed Salah, i 2018 modtog et tilbud fra Real Madrid.

Til OnTime Sports fortæller Ramzy:
- Da jeg arbejdede med Héctor Cúper (Egyptens daværende landstræner, red.), havde vi en træningssession i Schweiz i marts 2018. Jeg snakkede med Salah, og han fortalte mig, at Real Madrid havde sendt ham et tilbud. Tilbuddet var virkelig godt, men Salah diskuterede det med mig og Hr. Cúper og besluttede at blive i Liverpool, fordi han havde det godt der.

På daværende tidspunkt havde Salah gang i sin vanvittige debut-sæson i Liverpool, hvor han lavede 32 mål i Premier League, og i alt 44 mål på 52 kampe i alle turneringer. Et par måneder senere måtte egypteren udgå efter en halv times spilletid efter et sammenstød med Sergio Ramos i Real Madrids finalesejr over Liverpool i Champions League.

På tidspunktet for Real Madrids angivelige interesse blev Salah regelmæssigt omtalt som en udfordrer til Messi og Ronaldo i fodboldens topelite på grund af sit høje målantal og stærke præstationer. Sæsonen efter blev det dog blot – hvis man skal medregnes på argentinerens og portugiserens niveau – til 27 kasser på 52 kampe, mens han i denne sæson har scoret 20 gange på dobbelt så mange kampe.

Seneste artikler...