Valverde om sin tackling på Morata: Den var ren

Real Madrids uruguayanske midtbanedynamo, Fede Valverde, spillede en vigtig rolle, da holdet tidligere på året vandt den spanske Super Cup over Atlético Madrid. Real Madrid vandt efter straffesparkskonkurrence, men kort forinden havde man været tæt på at smide det hele væk, da Atléticos Álvaro Morata fik en friløber i det 115. minut. Det var Valverde, der fik sat en stopper for spanieren med en tackling bag fra, hvilket naturligvis medførte en udvisning.

Valverde har snakket med ABC, og her kom han netop ind på den afgørende tackling:
- Jeg ved ikke, om det bragte mig ind i hjerterne hos Real Madrids fans. Jeg er aldrig stolt af at lave en forseelse, men det var en ren forseelse, og det var naturligvis uden formålet at gøre skade.

- Jeg kender ikke nogen, som kan lide at lave forseelser, men jeg ville ikke have været stolt af ikke at have gjort noget for mit hold i den spilsituation.

Valverde fortæller desuden, at han stadig tror på at Real Madrid kan sejre i både Champions League og La Liga. Han har i denne sæson spillet 32 på tværs af alle turneringer, hvor det er blevet til to mål og fire assists.

Seneste artikler...