Figo: Jeg er meget glad for, at jeg tog til Real Madrid

Luis Figo er et lysende eksempel på rivaliseringen imellem Barcelona og Real Madrid efter hans kontroversielle skifte til Kongeklubben i år 2000. Portugiseren var en af Barcelonas vigtigste spillere, og det var også mest på baggrund af sine præstationer i den catalanske klub, at han vandt Ballon d’Or, men det var i Real Madrid-trøjen, at han modtog kåringen, da han om sommeren var blevet hentet til klubben, som Florentino Pérez havde lovet.

Figo blev efterfølgende en hadet mand i Barcelona, men han understreger onsdag over for Fox Sports Brazil, at han ikke fortryder sit karrierevalg.
- Jeg er meget glad for den beslutning, jeg tog.

Figo var i Barcelona i den samme sæson, som brasilianske Ronaldo Nazário var der, inden han røg videre til Inter. De to blev senere forenet i Real Madrid som to af Florentino Pérez’ Galácticos-indkøb, og Figo har stor ros til overs for brasilianeren.
- Ronaldo Nazário imponerede mig mest, både i Barcelona og Real Madrid. Da han ikke havde en masse skader i Barcelona, så viste han sin kvalitet. Der skulle ikke meget til, før han kunne gøre forskellen, det er derfor, at han var speciel.

Seneste artikler...