Zidane: At vinde LaLiga gør mig gladere end at vinde Champions League

Zidane havde svært ved at skjule sin begejstring over at have sikret sig LaLiga-titlen efter sejren over Villarreal i går aftes.

Fra starten af sæsonen har det altoverskyggende mål været sejren i LaLiga, og det mål er nu nået.

- Det er en fantastisk følelse for det som spillerne har gjort at imponerende. Jeg har ingen ord der kan beskrive hvordan jeg har det.

- Champions League er Champions League, men denne ligatitel gør mig gladere for LaLiga er fantastisk.

Selvom Zidane anerkendede hans egen lykke ved at sikre titlen, gav han spillerne alt kreditten.

- Vi er de bedste fordi vi fik flest point, sådan er det. For mig er det en af mine bedste dage som professionel, men det er spillerne der kæmper. Det er sandt at jeg spiller en rolle, men det er spillerne der tror på mig.

- Det er et hold med imponerende karakterer, og når jeg ser dem glade gør det mig rigtig glad. Selv dem der har spillet mindre end andre, har kæmpet.

Mens spillerne fejrede sejren på Estadio Alfredo Di Stefano, indrømmede Zidane er situationen var underlig.

- Det er underligt for alle. Vi vil gerne have været med vores fans ved Cibeles, men det kan vi ikke. Jeg er sikker på at de er glade hjemme hos dem selv. Fansene er glade for at se holdet vinde, og vi har vundet for dem.

Seneste artikler...