Kroos: Vores mål for sæsonen var at vinde LaLiga
Toni Kroos fik sig en lille snak med Real Madrid TV efter triumfen i torsdags, hvor tyskeren kunne løfte sin anden LaLiga-titel i sin tid som Real Madrid-spiller.
- Vi er rigtig glade. Det er tre sæsoner siden, vi sidst vandt (LaLiga, red.) og det har gået os på, hvorfor sæsonens helt store mål var at vinde LaLiga. Det kunne man også se i vores kampe, selvom vi ikke altid spillede lige godt, men vi kæmpede, lukkede få mål ind og det krævede en stor holdindsats. Vi har fortjent at vinde LaLiga.
- Vi vandt El Clásico inden corona-pausen, tabte efterfølgende til Betis og var derfor to point efter Barcelona. Vores mindset (post corona, red.) var, at vi skulle ud og spille 11 kampe..... 11 finaler. Vi vandt mange kampe 1-0, men vores styrke var, at vi ville vinde LaLiga for enhver pris.
- Vi har virkelig forbedret os defensivt de sidste kampe, og vi har lukket få mål ind. Hvis man forsvarer med seks eller syv spillere, indkasserer man flere mål. Vores styrke har været at lægge presset længere fremme på banen.
Valverde: Den her titel er en holdindsats
Fede Valverde var også svært tilfreds efter kampen mod Villarreal, da han mødte Real Madrid TV til en lille kommentar.
- Det er fantastisk at have vundet LaLiga.... det er noget helt specielt. Jeg vil gerne takke mine holdkammerater, trænerstaben, fansene og min familie for den tillid, de alle har vist mig hele året. Jeg vil fejre den her titel med min søn.
- Vi har haft nogle svære kampe i løbet af sæsonen, men holdet har arbejdet mod det samme mål, og det synes jeg, man har kunnet se på banen, hvor vi har vundet mange vanskelige kampe. Det er smukt at vinde LaLiga.... det er meget svært at sætte ord på. Det er det smukkeste, jeg nogensinde har opnået.