Vinícius: Det er det vigtigste trofæ i min karriere
Vinícius Júnior har ikke fået helt så meget spilletid i de sidste par kampe i ligaen, som han fik tidligere på sæsonen, hvor han fik vist sig godt frem, men alt i alt har brasilianeren ydet sit bidrag til, at Real Madrid nu kan kalde sig spansk mester. I ligaen har han været den tolvte mest brugte spiller med 1264 spilleminutter, og i løbet af disse er det blevet til tre mål.
Den ene af Vinícius’ kasser var åbningsmålet i, hvad der endte med en 2-0-sejr over Barcelona, og derudover åbnede han scoringen imod Mallorca i juni, ligesom han havde en vigtig fod med i opstillet til Karim Benzemas matchvindermål i 1-0-sejren over Atlético Madrid på hjemmebane. Vinícius har generelt været god for at drive gæk med modstanderholdenes forsvar, og selvom det til tider kan se ud som om, at han forvirrer sig selv mindst ligeså meget som modstanderen, er han alligevel den spiller med næstflest fuldførte driblinger i truppen ud over Hazard; Vinícius fuldfører en dribling hvert 29. minut.
Den 20-årige brasilianer har nu vundet tre trofæer med Real Madrid, hvor det udover ligatitlen også blev til en spansk Super Cup i januar i år, mens han kort inde i sin Real Madrid-karriere vandt VM for klubhold.
Vinícius selv udtrykker sin tilfredshed med sin karriere indtil videre på sociale medier, hvor han skriver:
- Opvokset i São Goncalo, i favelaer (slumområde i Brasilien, red.)… 20 år gammel og tre trofæer for den største klub i verden. Og nogen sagde, at jeg ikke engang ville bære trøjen; ikke dårligt, hva’? Det er et særligt trofæ, det vigtigste i min karriere og på en svær tid, som den vi går igennem nu.