Præsidenten for det franske fodboldforbund: Benzema har haft sin bedste sæson i karrieren

Præsidenten for det franske fodboldforbund (FFF), Noël Le Graët, har været ude og hylde Karim Benzema for hans stærke sæson i Real Madrid. Franskmanden har scoret 26 mål på 47 kampe på tværs af alle turneringer, og hans 21 ligamål var afgørende for, at Real Madrid hev det spanske mesterskab i hus.

På trods af et par stærke sæsoner siden Cristiano Ronaldos afsked i 2018 har Benzema ikke været inde omkring det franske landshold, som han ikke har tørnet ud for siden 2015. Selvsamme Le Graët sagde i november sidste år, at Benzema havde spillet sin sidste kamp for landsholdet, men ikke desto mindre er han fuld af forundring over Real Madrid-angriberens præstationer.

Til RMC Sport sagde Le Graët torsdag om Benzema:
- Han har haft en exceptionel sæson med Real. Jeg har allerede lykønsket Zidane, som er hans træner. Han er en af de bedste spillere i dag og over den sæson, han lige har færdigspillet. Den bedste? Det er ikke op til mig at afgøre, fordi jeg har ikke set alle kampe, men min holdning er, at han har haft den bedste sæson i sin karriere.

Real Madrid er ikke helt færdige med sæsonen, da man fortsat har håb om at kunne overrumple Manchester City den 7. august i returopgøret i Champions Leagues ottendedelsfinale, hvor man skal komme tilbage fra et 2-1 nederlag på hjemmebane.

Seneste artikler...