Kroos: Bale-situationen er ikke tilfredsstillende
Zinedine Zidane og Gareth Bale har ikke det bedste forhold til hinanden. Det synes klart for alle, også resten af Real Madrid-truppen, og det har fået Toni Kroos til at indrømme at waliserens situation i klubben ikke er tilfredsstillende for nogle.
På det seneste er Bale slet ikke blevet brugt, og det virker usandsynligt at han kommer i spil til kampen mod Manchester City i Champions League, men alligevel påstår hans agent, Jonathan Barnett, at han ikke er interesseret i at forlade den spanske hovedstad.
I den tyske podcast, Lauschangriff, fortæller Kroos mere om Bales situation.
- Situationen er ikke tilfredsstillende for nogle af parterne, og Bale var ikke købt til at spille så lidt som han gør nu.
- Jeg tror han oprindeligt ønskede at forlade klubben sidste år, og til at starte med sagde klubben ja, men de skiftede mening. Jeg ved ikke om han stadig er sur over det, det gør jeg virkelig ikke, men sandheden er at det er et ømt emne.
Kroos var dog også hurtig til at påpege at Bale slet ikke er et problem i omklædningsrummet.
- Alt er fint på holdet, og vi lægger ikke meget betydning i den slags ting. Bale har hjulpet os med at vinde meget i de sidste seks år. Han giver os ikke problemer i dagligdagen, og vi viser respekt for hvad han har gjort for Real Madrid.
Inden tyskeren skrev under hos Real Madrid forsøgte David Moyes at hente Kroos til Manchester United, og han var tæt på at tage til det nordlige England, men da Real Madrid meldte sig ind i kampen, var han aldrig i tvivl.
- Manchester viste stor interesse i mig inden VM, og det var tæt på en aftale, men så ringede min agent og fortalte mig om Real Madrid, og når Real Madrid dukker op, putter man Manchester bag i køen.
- Til VM spurgte Joachim Löw mig om jeg tog til Madrid, så jeg fortalte ham om det, og han lod mig forhandle med klubben under turneringen.