Carvajal klar til løn-reduktion
Dani Carvajal genoptræner i øjeblikket efter en skade, som har holdt ham ude i længere tid. Der er dog blevet tid til et interview med avisen La Razón, hvor han forholder sig til den kritik, som Real Madrid får i øjeblikket:
- På et hold som Real Madrid skal man vænne sig til den slags. Vi slår Inter og taber til Valencia og så er alt i spil. Vi må internt fortsætte med at søge fremgangen. Der er spillere, som bliver påvirket af kritikken og andre gør ikke. Da jeg var ung, læste jeg aviserne og når jeg ikke gjorde det godt og læste kritikken, påvirkede det mig. Det har det ikke gjort i de senere år. Nu ser jeg mine kampe og ved, hvad jeg skal forbedre, hvad jeg har gjort skidt og hvad jeg har gjort godt. I sidste ende skal man forholde sig til det, som træneren siger og lade kritikken være, men det gælder også i forhold til ros, som kan få dig til at sænke niveauet.
I samme ombæring mener han derfor også, at kritikken af Zidane er overdreven:
- Ja, den er overdreven. Alle klubber kommer gennem gode og dårlige perioder. Indefra er der ingen, som tvivler på Zidane og udefra er der ingen, som burde gøre det. Han er en stor træner, som har mange løsninger og som gennem årene har givet mange titler til Real Madrid.
Corona-krisen har gjort det umuligt for Real Madrid at købe spillere, men det mener Carvajal heller ikke er nødvendigt:
- Nej, vi har en velafbalanceret trup, selv om vi ikke har været heldige i forhold til skader. Truppen er bred og vi kan vinde titler.
Corona-krisen kan også betyde, at Florentino Pérez igen vil bede spillerne om en midlertidig løn-nedgang og den er Carvajal helt indforstået med:
- Ja, hvis vi når frem til en aftale. Det er en svær situation for alle, med mange lidelser, også inden for fodbold. At der ikke er publikum, begrænser Real Madrid og en hver storklubs indtægtsmuligheder. Real Madrid har ikke bedt os om det og jeg ved ikke, om de vil gøre det.