Brahim: Jeg nyder livet i Milan
Brahim Díaz accepterede omsider i sommers at blive udlejet for at få bedre chancer for spilletid, og dermed drog den unge spanier til AC Milan, hvor han allerede har deltaget i flere kampe, end han gjorde for Real Madrid i hele sidste sæson.
Brahim udtrykker da også selv sin tilfredshed med skiftet. Til den spanske tv-kanal, Vamos, siger han følgende om opholdet i det italienske:
- Jeg nyder livet i Milan. I Real Madrid havde jeg det rigtig godt med gode holdkammerater, men nu spiller jeg fodbold og viser, hvad jeg kan bidrage med. Selvfølgelig er det meget nemmere nu, fordi jeg elsker fodbold, og jeg lever for det. Spillere nyder tilværelsen, når man spiller, og det er dét, som dem der forlod Real Madrid, ønskede.
Brahim fortæller desuden, at han ingen tvivl har angående Zinedine Zidane, selvom resultaterne for Real Madrid har haltet, og han siger desuden følgende om sit forhold til den franske cheftræner:
- Forholdet mellem mig og ham er rigtig godt. Nu er jeg i Milan, og der er mindre kontrakt, men i ny og næ modtager jeg en besked fra ham.
Om sine tidligere holdkammerater i den spanske hovedstad siger han:
- Real Madrid er kæmpe store og har en vindermentalitet år efter år på grund af de spillere, de har, og på grund af staben og klubben i det hele taget.
Brahim har indtil nu spillet ti kampe for Milan, hvor det er blevet til tre scoringer og én assist. Han har fået fuld spilletid i én kamp, hvilket var i Europa League, og generelt har han i gennemsnit fået 54,7 spilleminutter per kamp i sine ti kampe i Europa League og Serie A. I Serie A alene er gennemsnittet på 43,6 minutter på de fem kampe han har spillet, hvor han også to gange har siddet hele kampen på bænken.
Selvom 21-årige Brahim endnu ikke er blevet sikker mand i startopstillingen i Milan, får han altså betydeligt flere chancer end under Zidane i Real Madrid.