Modric: Jeg vil slutte min karriere i Real Madrid
Luka Modric har snakket med pressen forud for kampen imod Inter i morgen, og her udtrykte kroaten nok engang sit ønske om at slutte karrieren i Real Madrid.
Modric' kontrakt står til at udløbe i 2021, og om situationen sagde han:
- Jeg har sagt det (at han vil fortsætte i Real Madrid, red.) mange gange, men vi må se, hvad der sker. Jeg har det godt, og jeg vil fortsætte i Real Madrid. Jeg føler, at jeg kan hjælpe holdet. Jeg vil slutte min karriere her, men det afhænger af mange ting. Ingen vil være gladere end mig, hvis jeg kan slutte karrieren her.
Modric har i mange år været et af de første navne på holdkortet til kampene, men han har i det sidste halvandet år skulle vænnet sig til at sidde på bænken noget oftere, men den situation håndterer han forbilledligt:
- De kampe, som jeg ikke har spillet, har været på grund af trænerens beslutninger, og når jeg spiller, prøver jeg at gøre det godt.
Om holdets form sagde Modric:
- Vi mangler lidt af det hele. I første omgang er det vigtigt ikke at have skader. Det er sandt, at vi mangler kontinuitet, men vi har også vist gode ting. Nogle gange er det svært for os at spille uden fans, men jeg tror på, at vi kommer til at forbedre os, og at vi vil få en god sæson.
Zidane var for nylig ude og beklage sig over kamprogrammet, og Modric er enig i franskmandens synspunkt:
- Det er rigtigt, at der er for mange kampe; hver tredje dag er der kampe med landsholdene, i Europa og i La Liga. Vi lever i en meget indviklet tid, og ingen bekymrer sig om spillernes helbred. Der er mange skader. Der bør ikke blive skabt flere turneringer, fordi der vil komme flere skader, og jeg ved ikke, hvem der skulle spille disse kampe.