Zidane om Koeman-kommentar: Jeg snakker ikke om dommerne
Real Madrid spiller i morgen aften imod Granada, og Zinedine Zidane har snakket med pressen forud for kampen, og her kommenterede han blandt andet på en bitter Barcelona-træners udtalelser.
I kampen imod Eibar blev bolden fra klods hold headet op på Sergio Ramos' albue, og Barcelonas cheftræner, Ronald Koeman, var ikke sen til at kalde det et straffespark, og Zidane undrer sig efterfølgende over hollænderens behov for at kommentere på andre klubbers kampe:
- Det irriterer mig, fordi jeg snakker aldrig om dommerne. Dommerne er en del af spillet. De kan lave fejl ligesom spillerne og som alle andre generelt i livet. Med respekt for Koemans kommentarer vil jeg ikke sige noget, da jeg kun tænker på kampen i morgen.
Luka Modric er ikke i kamptruppen, og om det siger Zidane:
- Han har noget ubehag, lad os håbe, at det ikke er så slemt. Som altid vil vi ikke risikere noget med ham, og vi må se, om vi kan få ham tilbage i løbet af hviledagene.
Eden Hazard er til gengæld tilbage i truppen, og ifølge Zidane er belgieren klar:
- Følelsesmæssigt har det måske ikke været nemt indtil nu, men nu ser han klar ud. Du må håndtere tingene med tålmodighed, lidt efter lidt.
Marco Asensio er gledet lidt i baggrunden efter at have fået en del startpladser tidligere i sæsonen, og spanieren er da heller ikke en af de tolv spillere, der har skabt holdets gode form på det seneste, men Zidane tvivler ikke på ham:
- Jeg har altid troet på ham, og det er det vigtigste. Nu spiller holdet godt, og det er sandt, at han i de sidste par kampe ikke har spillet meget, men det han skal gøre ligesom alle andre er at bidrage med dét, han kan.