Tidligere Real Madrid- og Chelsea-spiller: Zidane er den bedste træner i verden

Camerounske Geremi Njitap spillede i Real Madrid fra 1999 til 2002, og fra 2003 til 2007 tørnede han ud for Chelsea. Den alsidige spiller, der både blev brugt centralt på midten, på kanten og på backen, vandt Champions League to gange med Real Madrid, og med Chelsea vandt han Premier League to gange. 

Geremi nåede at spille sammen med Zinedine Zidane i en enkelt sæson i Real Madrid, og han siger følgende til Radio MARCA om sin tidligere holdkammerat forud for aftenens kamp:
- Eftersom vi begge taler fransk, hjalp jeg Zidane meget med at tilpasse sig livet i Real Madrid. Han er en meget genert fyr. Han oplevede store ting som spiller, og nu viser han, at hvis du arbejder, så kan du ende hvor som helst, du ønsker. 

Om Zidanes fremtid siger Geremi desuden:
- Zidane er en fyr, der elsker det, han laver, og kun han kan bestemme, hvad han vil gøre. Jeg tror, at han fortsætter i Real Madrid. Hvis Zidane vinder endnu en Champions League, er det noget, vi aldrig tidligere har set i historien, og selv hvis han ikke vinder, er han den bedste træner i verden. 

Geremi fortsætter sine lovpriser vedrørende den franske cheftræner:
- Når du ser på Zidanes trænerkarriere, så lægger man mærke til, at han kun har trænet i få år, men har vundet mange titler. Hans procenter er de bedste; han er ung, men har mange titler. 

Geremi blev desuden spurgt ind til, hvem han hepper på af sine to tidligere klubber i aftenens Champions League-semifinale:
- Chelsea eller Madrid? Jeg kan ikke vælge, jeg vil have, at de begge vinder. Det er som at vælge mellem sin far og mor. Lad det bedste hold vinde. 

Geremi knyttede desuden en kommentar til sin ankomst til den spanske hovedstadsklub i slutningen af 90'erne:
- Da jeg ankom til Real Madrid, var det første man sagde til mig, at jeg var kommet til den bedste klub i verden med hensyn til at vinde titler 

Seneste artikler...