Vinícius: Jeg tager ved lære af Zidane hver dag
Vinícius har givet et interview til UEFA forud for aftenens kamp imod Chelsea, og her fortalte brasilianeren glædeligt om sit liv i Real Madrid.
Vinícius bærer en stor del af æren for, at Real Madrid i aften spiller Champions League-semifinale, idét han scorede to af holdets tre mål imod Liverpool, og det er noget, der glæder ham:
- Dette er det bedste hold i verden, og jeg er virkelig glad for at være her. Alle elsker mig her, og de gør alt, hvad de kan for at hjælpe mig. At score to mål i en så vigtig kamp og at hjælpe holdet til at komme i semifinalen i den største turnering i verden var en utrolig følelse.
Vinícius havde desuden flotte ord at sige om sin cheftræner, Zinedine Zidane:
- Jeg tager ved lære af ham hver dag, i enhver træningssession. Han var en fantastisk spiller og er nu en fantastisk træner. Han gør alt, hvad han kan for at få os til at have det godt, ikke kun på banen, men også derhjemme. Han spørger meget ind til vores familier. Han giver mig også meget selvtillid, og jeg lærer alt muligt på banen. Med hensyn til taktikken er han en af de trænere, der har presset mig mest til at gøre bestemte ting, og nu gør jeg disse ting meget naturligt.
Vinícius fortsætter:
- Han hjælper mig meget med mit angrebsspil hver dag. Ikke bare mig, men med alle spillerne, og især Karim (Benzema, red.), som jeg spiller meget med. Jeg har spillet meget med Karim, siden jeg ankom, og han og jeg gør det godt sammen. Nu er jeg en fuldstændig forandret spiller, men med de samme kvaliteter som før.