Kroos: El Clásico vil altid være noget særligt

Ligesom Fede Valverde har Toni Kroos snakket med Realmadrid TV om den kommende Clásico, og her følger, hvad tyskeren havde at sige.

Om holdets form:
- Vi er i en god rytme, hvilket er gevinsten for masser af hårdt arbejde over de sidste otte-ni måneder. Der er altid gode tider og sværere tider. Lige nu har vi det godt, men vi ved, at tingene kan skifte meget hurtigt i fodbold. Vi skal være opmærksomme og arbejde hårdt.

- Til en hvis grad vil Clásico’en blive afgjort af, hvordan vi møder op på dagen, fordi man kan ikke sige, at det ene hold har mere kvalitet end det andet. Det er virkelig gode hold, og det afhænger altid lidt af dagen. Fra et taktisk perspektiv vil vores tilgang naturligvis være meget vigtig, men disse kampe afgøres ofte af små detaljer. Vi skal blot fortsætte på samme måde som i de seneste kampe, vise disciplin og være opmærksomme på kampens betydning, ikke bare i LaLiga, men for vores fans.

Kroos har deltaget i 19 Clásicos, og om det sagde han:
- Det er stadig specielt, det har det altid været. Jeg husker min første Clásico her meget godt, det var en 3-1-sejr i 2014. Man husker altid sin første Clásico, især hvis du vinder den. Man føler virkelig vigtigheden af kampen, både på holdet og udenfor, og vi kommer til at være enormt motiverede. Se bare, hvor mange der ser Clásico rundt omkring i verden – det siger det hele. Alle venter på denne kamp hver sæson, og det samme gør vi. Nogle gange ser man store spillere forlade det ene eller andet hold, men Real Madrid mod Barcelona vil altid være noget særligt.

Om Bernabéu:
- De (fansene, red.) er der altid, der er en særlig fornemmelse på stedet, når de store kampe kommer, og det har vi også set i denne sæson. Jeg husker mange kampe på Bernabéu i løbet af de sidste otte år såsom Champions League-kvart- og semifinaler. Vi har spillet returkampe her, og fansene har altid givet os så meget energi, hvilket er en af grundene til, at vi har nået så mange finaler.

Om at have spillet over 350 kampe for Real Madrid:
- Det er vidunderligt for mig at have spillet så mange kampe for den bedste klub i verden, men i sidste ende er det bare tal. Jeg vil fortsætte med at spille godt og fortsætte med at vinde ting. Jeg foretrækker at tælle trofæer frem for optrædener. Jeg vil fortsætte med samme lyst, som jeg har vist i de sidste otte år.

Om at have vundet de seneste fem Clásicos:
- De seneste fem Clásicos hjælper os ikke meget i forhold til søndagens kamp, men de giver os selvtillid. Vi vil fortsætte sejrsstimen, vi er sultne efter at vinde nummer seks.

Seneste artikler...